Polisen tog mej! =)

Utsläppet i morse!
Klar i stallet på väg hem.
Där stod en man i gul väst och vinkade in mej. POLISEN! HJäälp..... mitt körkort ....


-Hej!
-Hej!
-Vi ska bara göra en bilinspektion.
-Är det din bil?
-Ääää.. Nää... mammas....
-Körkort?
-Ja, men inte här!
-OKEJ!
-Men ett personnummer och namn!?
-Ja ............

- Kommer snart ska bara kolla upp det i datorn.
- mmmm...

-Hej
-Hej
-Du ska få blåsa lite i den här.
-Okej.. hur gör man har aldrig gjort de förr.
-Bara blås tills de slutar pipa.
-OK

-Ja de såg fint ut ingen lussefirande än!?
-Hehe.. nä inte än!

Okej men allt såg fint ut så du kan köra igen!
Men glöm inte körkortet nästa gång!
-Nä ska jag inte!

Hejdå!



Första gången jag blivit stoppad av polisen! trodde jag skulle klara mig längre men 5 år med körkort utan att blivit stoppad är ganska bra! =)

Nu ska jag till Nova och shoppa sista julklapparna!

HejHopp!


Kommentarer
Annie

Dom tog mej också i går på centrums parkering. Min bil var så fin ,. jag hade körkort med och var nykter =)) Inte illa va???
Dom står jätte ofta i Dalby speciellt vid Schewens. Du har haft tur som inte blivit stoppad tidigare.
Ha det bäste

2007-12-14 @ 19:25:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0