Tisdag..

På min Lediga dag ställde jag klockan på 08.00
Gick upp körde till Stallet och red ut en sväng. Det va härligt trots att det var lite kallt till och med snö på vägen och Kobbi va jätte pigg.

Tillbaka i stallet fick han på sej sitt finaste DRAGON täcke, blått och Gult och sin nya gröna fina Grimma med ludd över mulen. Han blev så fin så!
Hoppas bara han inte rullat sej i leran ute i hagen. =)


Efter en skön ridtur satte jag mig i bilen och skulle köra hem och såg då något förfärligt.
En Schäfer som hade JÄTTE sluttand rygg. Den kunde banne mig inte gå. Den hade kanske max 20 cm långa bakben. FY va jag blir ARG och ledsen när jag ser nåt sånt.
Bara för att vissa idiotmännsikor tycker att det är snyggt när dom har så sluttande ryggar avlar dom på det och till slut kan inte hundarna gå ens en gång.  Har dom ett värdigt liv egentilgen? Inte springa i skogen, busa med hundkompisarna. Dom kan ju inte göra någonting.
Ursäkta mitt svärord nu men FAN va arg jag blir. Stackars djur det är hemskt att se. =(

Jag ångrar mig så himla mycket nu i efterhand att jag inte stannade bilen och fråga kärringen som va ute och drog hunden efter sej i koppel om hon inte såg hur den led. ÅHHHHHHH vad ska man göra jag vill inte se sånt här! Jag mår så dåligt! =( Djur betyder så fruktansvärt mycket.. Varför, VARFÖR behandlar vissa dom som skit???

Kan inte sluta tänka på den vovven....
Men en sak är säkert ser jag henne igen ska hon banne mig få höra vad jag tycker.

Tänker på er alla djur där ute skulle jag bara kunnat rädda er så skulle jag gjort det!
Men man får fösöka tänka på dom som har det bra i stället!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0