Jag filosoferar OM Hundträning!

Ja då va det dags att blogga igen! ;)

Igår va Jag, Siri, Kikki & Tilda på hundträning i Eslöv.
Det va roligt men att träna Siri är INGEN som helst konst att träna med! Hon springer efter mig vart jag än går, och har hon en gång fattat vad hon ska göra så är det super enkelt. En Havanais är VÄLDIGT lättlärt må jag säga!

Det är ganska roligt när man står och tittat på folk med sina hundar, man ser riktigt hur det kokar i vissa människor för dom inte får sin hund som dom vill ha den. Och i stället tar dom till HELT fel medel! I mellan åt kunde jag inte annat än skratta för mej själv, visst jag är ingen hejare på hundträning och det är säkert jätte svårt att få en sådan stirrig vovve att lugna ner sej men det gäller ju att vara konsekvent och tillrättavissa så fort dom vissar fel beteénde i stället för att låta det vara okej en gång och nästa gång är det FY. Hur ska hunden lära sej??
Dom fattar ju inte när det är det är okej och inte okej!
Klart man försöker, går det så går det, det hade jag också gjort! Inget konstigt alls!


Siri va jätte duktig men som jag skrev, det är ingen konst att träna med henne hon gör som jag säger och följer matte överallt! =) Det är jätte roligt det är precis så man vill ha sin hund! =)
Jag har EN men tror jag kanske ska börja träna med en liten Myra i stället för hon gör lite mer vad hon vill! =)

Det svåra är med en sån liten hund, det är oftast större hundar som är på hundträningar!
En liten hund är lätt att "träna" lyder den inte bär man iväg med den under armen och där med basta. (Tycker folk!)
Det fungerar ju inte riktigt så men en lite större bjässe.
I och med det tror jag folk tycker att min lilla hund den behöver ingen träning.... men i vissa lägen tänker man
TACKA GUD att den lilla hunden inte är stor för då hade det kunnat gå riktigt illa! Tråkigt men sant!
FLER SMÅTTINGAR till tränining... =)


Blabla bla.. nog snackat om mina kunskaper och duktiga mej ..... *fniss*!

Ja nu ska jag bara försöka övertala Anders om en lite större hund.. jag blev sååå TAGGAD igår att börja träna igen det är SVIN KUL! =) Men Siri är redan min dröm och hon går på sina utställningar vilket hon ÄLSKAR!  Myran har jag gått kurser med men hon tycker inte det är roligt p.g.a alla stora hundar som springer ner henne, dessutom fryser hon alltid så mycket så ska man träna med henne får det bli under sommar månaderna! Myran är vårat lilla element i sängen, hon är underbar och ska alltid mysa under täcket.  =)

Men en lite större vovve med mycket vilja... JIIHHOO va kul det hade varit!

Alla har sina sidor, jag ÄLSKAR båda mina hundar av hela mitt hjärta och jag är fruktansvärt glad att dom är MINA! =)
Kort och gott så för mej är DJUR livet! =)

Två väldigt suddiga bilder från gårdagen:
Där va 16 (tror jag) hundar på träningen igår och alla sprang lösa i ett stort ridhus, snacka om häftigt! =)


Matte Matte här är jag, du lämnar mej väl inte??




Här sitter mina älsklingar i sin fina bilbur! Titta så bra det blev!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0