Jordskalv i morse!

Klockan va väl 06.20 nu när jag tänker efter, då jag rusade upp ur sängen i morse och förbarmade mig över vad det va för en idiot som körde en sån stor lastbil här utanför vårat hus så hela huset skakade!
När jag kom upp såg jag ingenting och tänkte faaan va han körde fort IDIOT! Och gick och la mej igen!

Ringde Anders senare på dagen och frågade:

C.-Märkte du inte att jag rusade upp ur sängen vid 06.30 i morse?
A.-Nä men du menar väl 06.20!
C.-Ja men hur vet du det, när du inte visste att jag gick upp??
     (Satt jag och funderade som ett levade frågetecken i bilen på väg till Frissan!)
A.- Amen för fan Catrin har du inte hört att det varit Jordbäving det är det enda dom snackar om på radion ju!
C.-JORDBÄVNING!!!!!!???
A. -Ja!


Snacka om att jag blev förvånad!!!
......inte fassen tror man det är en jordrbävning!!

Visserligen så skakade verkligen hela huset och alla glasen i vårat vitrinskåp och luckan till kaminen stod och skakade en låång stund  efter skalvet... Jag han nog till och med somna igen innan det hade slutat!
Min sista tanke inna jag somnade igen va om jag skulle gå upp och se så "min" fina tomte som står på matbordet inte hade ramlat omkull men jag orkade inte.

JAHAPP där ser man som det kan gå!
Sånt man hör på TV som inte händer här i Sverige inte!?
Trodde man ja!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0