Fredagen i kort!

Vilken dag alltså!

Vaknade så klart av att telefonen rinde i morse.. jobbet vem annars!? Ville dock INTE jobba.
Steg upp körde ut till stallet för att klippa Kobbi. Nästan halva hästen klippt och trimmern lägger AV! HELT sjukt så där står man... vad göra? Det är inte precis att bara åka och köpa en ny med tanke på att en sån kostar mellan 2000-5000 kr. Ja så nu har jag en havlklippt häst.. *suck* Hen ser för jäklig ut!

mmm.. så i alla fall va ju tvungen att stanna kvar för att veterinären skulle komma klockan 14.00 och ge honom vac. spruta. Så jag och Laurine red en stund i paddocken när vi just titta på klockna och den va 14.05. Stress!
In i stallet med hästarna av med sadel och allt färdig 14.15 ingen veterinär syntes till! Ännu en gång *suck*
14.50 kom hon.. va där i 5 min sen stack hon igen... Hundarna hade varit hemma sedan klockan 9.30 och jag ville bara hem till dom. Dessutom hade vi tänkt hälsa på Kikki & Johan men det va inte så lönt. Allt blev så stressigt!

Väl hemma... såg jag att Siri (antagligen) kissat på mattan i vardagsrummen.. vilken gjorde min änne mer ARG.
Slängde ut dom i trädgården en stund.

Allt känndes verkligen bara skit och ännu värre blir det när man har PMS. Så förbanad att de é helt sjukt!
Men efter att ha läst ett inlägg i en blogg om en tjej som nyss avlivat sin hund ska man bara vara tyst, och tänka på att man har det bra. Tårarna rann ner för min kind när jag läste... Helt overkligt, tanke för mig! Att tänka den gör mig så ledsen... Dom betyder allt så lite kiss på mattan vad är det igentligen!?!? Sluta gnälla CATRIN!

En possitiv sak idag är i alla fall att vi antagligen får huset en månad tidigare än beräknat vilket känns sköönt!
Då hinner vi förhoppningsvis komma till rätta innan sommarn börjar på riktigt!

Potatisen kokar över!
Hejdå för denna gång!

Ska nuta av livet och allt som hör till!
Man lever bara en gång, ibland inte ens de!


Kommentarer
Izabella

Tack Catrin för de fina komentaren ja fått i min blogg.. Pussa din sötnos en extra gång ikväll, ja tror inte hon ville igentligen kissa på matan men nöden har ingen lag.. Tack ännu en gång.. Sköt om er! Kram

2008-02-29 @ 18:13:17
URL: http://izabeeella.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0