Påsken hade jag glömt!



Tjolahopp!


Visst ja! Det är ju Påsk... Hahaha! Jag är helt ute och reser. "Normala" arbetare är ju LEDIGA Fredag Lördag Söndag Måndag. Men inte jag... Jag JOBBAR Heeela Påskhelgen! Fett med OB! =) Najs! Känner mig lite halvkass idag faktist så jag håller tummarna för att jag inte ska bli sjuk. Men då jobbar jag ändå... lite Alvedon så håller man sig någorlunda på topp i några timmar. =)

Vi ska äta Påskimiddag Fredagkväll hos A. pappa. Jag jobbar till 20.30 så jag hinner väl komma till kaffet i alla fall. Lördag ska vi till A. mormor & morfar. Söndag blir lungt! Måndag ska vi hem till ma & pa.
Blev inget påskfirande med min familj Syrran jobbar också hela helgen .. delade turer, så dom timmarna på dagen hon är ledig jobbar jag. Ja så är det när man jobbar inom vården. Både jag mamma och Cissi. Inte lätt att få allt att passa ihop.

Jag har så himla ONT i min rygg idag! Helt sjukt! Måste nog gå och vila mig i soffan en stund igen!

Jag fick en idé igårkväll. Myran & Siri äter alltid upp Pepsis mat så jag tänkte jag skulle bygga ett hus till honom, och ovanpå ska hans matskålar stå så inte hundarna når upp.
Så jag får väl ta fram mina snickeri efrfarenheter från barndomen. Då skulle jag bygga en hundkoja hos mormor och morfar. Satt ute på deras  gård spikade, slog hammaren på tummen flera gången och till slut va jag så arg så då flög hammare, spik och "hundkojan" i luften. Det värsta va att morfar tyckte jag såg såg rolig ut så han kom ut och tog kort på mej. Vilket gjorde mig ännu mer ARG. Hahaha! Jag kommer ihåg det som det var igår och ändå är det 20 år sedan. Helt galet!
Men denna gången ska jag väl klara av det! Hoppas jag! =)

GLAD PÅSK!

image185




Kommentarer
Malin

Lycka till med kojan!!!=)hahaha

2008-03-20 @ 15:12:53
URL: http://www.witte.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0