Kaminen blir insallerad!

Trodde först det va en dröm när det ringde på dörren i morse! Sen hörde jag några knakningar en stund efter..
SHIT.. det va ju "skorstensnissarna" som ringde på dörren! HJÄÄLP! For upp som en skållad råtta ur sängen slängde på mig kläder och spang och öppna dörren TOTALT yrvaken!  Dom va unga dom där killarna jag som hade förväntat mig gammlingar, så LITE pinsamnt där jag stod i min rosa pyjamas! HAHA Men nu e dom här och jobbar och sliter!

Den ena killen hade visst också en Havanais hos sej så han blev väldigt glad när han såg My & Siri!
Skönt de, annars kan det ibalnd vara besvärligt med djur när man ska ha hem folk och göra saker i ens hem.
Kanske dom inte tycker om djur eller är alergiska men idag gick det bra!

"Nissarna" gick precis ut och käkade frukost så då passade jag på att spinga och fotografera lite! =)
Här kommer bilder på hur det ser ut i NU läget!
iiiiiiiiii.... jag längtar tills vi kan börja ELDA i våran fina kamin!





Nu ska jag gå och byta om till stallkläder! Måste köra till hästen innan jag börjar jobba!
Myran & Siri är utstängda i köket och Max och Zigge i ena hallen.
Zingo ligger högst upp i sitt klösträd och tittar in i vardagsrummet! =)



Det va allt för mej för denna gång!

----------------------------------------------------------------------

Lite uppdatering till innan jag sticker till jobbet!
Nu ser det ut såhär!
Vilken skillnad det gör i hela rummet! I LÖÖV! Det kommer blir så jäkla snyggt när det är klart! =)



Dags för mej att jobba snart! 15.30-20.30 Finns inget bättre arbetspass än det.. Tyvärr har jag ALDRIG den tiden längre!
Bara idag för jag har bytat pass med en arbetskamrat!
Okej det va ALLES!

Tjaooo!


Kommentarer
Kikki

Jag tycker det är jätte svårt att få fart på elden men nu efter 30 min framför brasan har jag lyckats! Får elda upp lite värme här så det är varmt o skönt för vovvarna idag! Igår köpte vi en luftvärmepump som sk installeras om nån vecka så då slipper man elda hela tiden!! Ganska jobbigt på vintern! Men väldigt mysigt!!

2008-10-30 @ 10:20:16
URL: http://theotilda.blogg.se/
Katja

Så fint det blev!! Urmysigt. Beräknad ankomstdag är 11/12 (sen räknar man -+ två veckor som normalt).

2008-10-30 @ 14:54:20
URL: http://lillagrodden.wordpress.com/
Kikki

Hmmm?? Har du sett vår spis? den är stängd och eldar du på kvällen är den varm dagen efter så den håller värmen, men det finns nog inget som är jobbigare än att börja dagen med att gå ut i kylan och hämta ved för att värma upp huset! därför ska vi ha luftvärmepump, men den ska ju inte stå på någon högre värme men ändå så man kanske slipper elda hela tiden!!

2008-10-30 @ 16:21:26
Malin

Va fint det blir, den passar jätte bra in där!!=)

2008-10-30 @ 18:21:05
URL: http://witte.blogg.se/
STORKEN

BAJSTOLLAR :D

2008-10-30 @ 20:52:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0