Tacopaj

Medans TACOPAJEN står i ugnen kan jag lägga ut receptet här för er som vill laga nåt riktigt smarrigt!



INGREDIENSER:

För 4 personer.
Tid Ca. 20-30 min.


Pajdeg:
50 g margarin
1,5 dl mjölk
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt

Fyllning:
500 g köttfärs
1 gul lök
1/2 röd och 1/2 grön paprika
1 påse tacokryddor
4 tomater

Topping:
2 dl crème fraiche
4 msk majonnäs
1 krm svartpeppar
2 dl riven ost


GÖR SÅHÄR:
Blanda samman alla ingredienserna till pajdegen. Tryck ut den i en pajform och förgrädda i 10 min.

Stek köttfärs. Hacka lök och paprika i bitar och fräs med köttfärsen. Blanda i kryddpåsen och tomaterna som är finhackade. Bred köttfärsblandningen över pajskalet.

Blanda crème fraiche och majonnäs och svartpeppar. Bred blandningen över pajen och strö sist osten över.
Grädda i 200 grader tills det fått färg. Njut med en god grönsallad till.

LYCKA TILL!




Kommentarer
jenny

ser riktigt gutt ut!! ska göra en imorron!! ses

2009-07-09 @ 21:27:08
Catrin

Haha, jag måste hålla med dig om att du har ett himlans fint namn du också :P

2009-07-10 @ 10:21:57
URL: http://catrins.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0