2000 kr fattigare men lättad.. :)

Har haft fullt upp hela helgen med att jobba. Igår slutade jag dock redan klockan 16 körde sen hem till ma & pa och badade hundar och åt middag.

Idag har jag varit ledig. Började dagen med att försova mig! Skulle vara i Flyinge kl 9.30 för att lämna lilla Myran til vetrinärerna. Hon skulle bli av med all sin tandsten idag. Vaknade 9.10 rusade upp på med kläderna ut med allt i bilen och körde som faan... Va framme 9.40 lagom stressad.

Jag och My gick in i rummet dit vetrinären kom in och lyssnade på henne och informerade mig om att det ju alltid är en risk med att söva ett djur och det va hennes skyldighet att berätta det flr mig. USCH fick en klump i magen och kände viss oro när jag gått därifrån även fast jag vet att det är sällsynt att dom inte ska klara sig.

Körde hem til ma & pa med Siri åt lite frukost där sen körde jag tillbaka till Flyinge igen för att gå till Frissan.
Jag va så förbaskat trött på min utväxt och det är bara att inseé att jag inte längre är blond i mej själv utan måste göra slingor mycket oftare eftersom mitt hår har mörknat så rejält nu när jag blivit "gammal". :)

I vilket fall satt hos frissan och vetrinären ringde och sa att Myran va vaken och jag kunde komma och hämta henne...
TACK OCH LOV.. klumpen från min mage försvann och jag kunde börja tänka på annat igen.. Phuuu...
Håret blev sommarblekt och snyggt och sen for jag iväg och hämta lilla My som va glad att se mej men väldigt trött!

Allt hade som sagt gått bra MEN pga väldigt mycket tandsten satt alla hennes framtänder löst i överkäken...
Blev lite ledsen och det är ju mitt fel att jag inte gått dit tidigaren! :( Men jag fick en sorts vätska man ska hälla i vattnet och nu ska tänderna borstas varje dag och har jag tur fastnar dom igen. HOPPAS!

Så 2000:- fattigare körde jag hem igen... Frissan och vetrinär är inga billiga ting men nödvändiga och känns som att det man betalat får man verkligen något för.....

Inga bilder och bara massa text idag men det får funka! Vill ni titta på bilder titta i inlägger nedan som är från i Lördags!

Puss Puss


Kommentarer
Kikki

Har letat efter det medlet att hälla i vattnet men ej hittat! Vad kostade myrans besök, theo har så halvsöndriga tänder så det blir väl tandläkarbesök för honom snart :(

2009-06-16 @ 08:01:28
URL: http://theotilda.blogg.se/
Jessica

Var glad att håret mörknar, själv får jag plocka bort grå hårstrån typ dagligen :(

2009-06-16 @ 08:34:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0