Hår(retande)

JAG VET alla färgar sitt hår brunt... nu!

Men jag älskar denna tjejens hår och har gjort det VÄLDIGT länge.

Tyvärr känns det så fjortis att ha denna hårfärgen nu.

Men jag MÅSTE göra nåt åt mitt hår jag är inte alls nöjd med mitt råttfärgade fula tråkiga hår.....
Och säg inte att det är fint som det är för jag trivs ju inte i de!

Vad är bäst att färga sitt hår till om man vill slippa utväxt?
Blont är ju det sämsta man kan göra då...
Slingor vill jag inte ha!
Ljusbrunt då? Men då sa min frissa det kunde bli grönt!!!

AHHHHH HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!

 



Kommentarer
Jenny

Hej gumsi!

tycker ljusbrunt skulle va jättefint.. Det måste ju finnas nåt sätt att göra det på utan att det blir hårfärg a-la Shreck=) Ditt underhår blev ju inte grönt.. Tänk så många blonda som blivit brunhåriga!

Vi hörs sen! puss på dej!

2009-09-28 @ 10:01:11
kikki

tina ska hit den 13-14 okt om du vill ha hennes hjälp!! Hon kan göra dig ljusbrun!

2009-09-28 @ 10:13:49
URL: http://theotilda.blogg.se/
tina

anledningent ill att det kan bli grönt är för när man bleker ett hår, bleker man bort pigmenten i håret.(rött, orange, gult ) om man sen tillsätter en brun färg, kan det slå åt det gröna hållet. MEN om man först förpigmenterar håret. det vill säga tillför de pigmenten som man blekt bort, ska det INTE bli grönt. Däemot kan jag personligen tycka att en ljusbrun färg lätt kan se tråkig och lite dassig ut. Det kan även behövas några färgningar för att färgen ska fastna ordentligt.Jag skulle ju rekomendera slingor, men det ville du ju inte ha. Annars är ju klart det bästa alternativet till "osynlig" utväxt att färga i en så lik färg som din egen hårfär, fast med lite roligare nyans. Iallafall, man kan färga ett blont hår brunt utan att det blir grönt.! om man bara har de rätta tillbehören!.

2009-09-28 @ 18:45:06
URL: http://tiro.blogg.se/
Anonym

Tänk vad denna tös är envis. Du är fin i ljust hår. Det är kanske så att du ska ändra din inställning och inte kalla håret råttfärgat utan vackert blond, tänk på tankens makt. Gör som du känner men tänk på att du kanske blir missnöjd med ändrad hårfärg också. Ibland kan det vara något annat som gör att man blir trött på sitt eget utseende. Tänk efter noga först. Tjatig men lika envis och klok som du.

Förresten tack för igår. Får säga att jag visste att du var duktig på ditt arbete men du imponerade verkligen mig. Kram älskar dig.

2009-09-29 @ 08:32:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0