Varning för mkt negativt inlägg!

TACK OCH LOV är denna jobbhelgen slut.......

Jag orkar snart inte mer på de stället eller inom vården över huvud taget. Jag är dö trött och hela mitt liv påverkas negativt pga. jobbet. Hade jag bara kunnat gå till jobbet och skita i att allt inte blir bra gjort och att man skiter i vårtagarna så visst då hade de kanske gått lättare MEN JAG KAN INTE DET! JAG KAN INTE se människor lida för att dom inte får rätt behandling för att en dum läkare ska bestämma massa saker som träffar vårtagarna MAX 1 gång i månaden. HUR VET HAN hur dom är och hur dom mår? Vi som Undersköterskor ser dom varje dag vi talar för våra boende som inte längre kan tala för sej själv pga olika omständigheter. Vi ser dom vi lär känna dom, dom blir nästan som en stor familj för oss. Men nä VI ÄR JU BARA UNDERSKÖTERSKOR! Vad vet vi???

Så jävla trött på dagens sjukvård, ringde 112 i helgen för vi hade en väldigt akut situation på jobbet.
När ambulanspersonalen kom va dom för det första ENORMT otrevliga. Inte nog med det VÄGRADE dom ta med patienten in till akuten för att denna person råkar lida av en väldigt svår demenssjukdom! 
Sur som jag va sa jag till personalen :

"-ska man bli behandlad såhär som demenssjuk HOPPAS jag för hela mitt liv jag slipper drabbas av denna fruktansvärda sjukdom för då är man tydligen inte värd någonting!"

Fick sura blickar men inget svar i gengälld!

HUR FAN KAN MAN GÖR DETTA??? Samhället blir bara värre och värre dag för dag. Alla är utbräna ingen orkar jobba alla behöver vara sjukskrivna men då får man inga pengar för då tycker Försökringskassan att man inte är sjuk. Därför blir man tvungen att jobba vidare för att överleva vilket i sin tur drabbar andra som tex den här stackars patienten på mitt jobb som blev så illa bemött bara för att ambulanspersonalen va utbränd. Vilket dom själv sa senare då dom hade lugnat sig! VAD ÄR DETTA?????

GE sjukvården PENGAR i stället för att skänka dom till alla andra jävla människor och andra länder och alla jävla lotter man kan vinna miljarder på DELA UT pengarna i stället! SVERIGE BEHÖVER DOM SJÄLV! Vi hade kunnat få mer personal inom vården vi hade kunnat minska drastiskt på sjukskrivningarna och den förbannade försäkringskassan kunde vi satt eld på!

OOOO vad jag är arg/ledsen och besviken på detta vi svenskar gör mot oss själva!

Jag vill bara gråta mej till sömns i kväll för denna världen e fanimej frågan om man ens vill sätta en unge till...........................






Kommentarer
hanna

Håller med dej Catrin, det som också är problemet!

Är att man tar in folk som ej är utb USK, folk som söker jobb inom vården för de vet att det behövs folk!

O i egentligen inte är intresserad!

Kom själv i håg hur jag mådde o så när jag jobbade på Billan!

Nu på mitt nya är det som att jag kommit till paradiset!!!



Om du mår så här, tycker jag du ska söka nytt jobb faktiskt!

Man mår inte bra av , stress o allt sånnt!!



Kram

2010-01-11 @ 05:48:19
URL: http://hcmo.blogg.se/
Kikki

en kan inte ändra världen, men alla kan vi försöka göra något!



Mår du så dåligt på jobbet tycker jag oxå du ska försöka hitta något annat, även om du ger upp människorna där för ska du alltid må så dåligt på detta jobbet kommer du aldrig må bra av att få jobba. Det ska vara kul att gå till jobbet!

2010-01-11 @ 08:46:29
URL: http://theotilda.blogg.se/
Catrin

Jag letar hela tiden jobb men det finns inga ute den marknade har varit väldigt svår nu väldigt länge tyvärr! Jag vill inte ens jobba inom vården längre jag vill stå och packa korvar eller nåt där man kan slippa se männiksor fara illa!

2010-01-11 @ 16:13:17
hanna

Jag vet ett ställe i Lund som behöver extra personal!

Kan även höra mej för om de behöver fast personal!

Detta är ett gruppboende för Cp skadade människor!

Skulle de vara något?

2010-01-11 @ 20:35:11
URL: http://hcmo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0