Jag älskar livet när det är såhär!

Blev en sen kväll idag, körde till stallet ca kl. 19 och va hemma igen 21.30.
Först red jag min fina Kob ♥ och efter det lilla söta Jósi. Jag har hjälp Elin att rida in honom och idag va första gången jag red honom heeelt själv innan dess har hon gått och hålt i honom med grimskaft.
Det är vääääääldigt ovant för hästen kan jag säga att helt plötsligt går där ingen bredvid, och han fick klara sej själv på egen hand. I början va han lite stirrig inte dum alls utan han viste väl inte riktigt vad han skulle göra men efter ett tag fattade han "galoppen" och lugnade sig. Han va så duktig lilla Jósi och det va verkligen en upplevelse för mej som aldrig ridit in en häst förut. Elin ska sälja honom nu och jag vill så gärna ha honom..... :(

Efter ridturerna körde jag hem och gick ut med vovvarna, dom va också pigga och glada! Fina töserna! ♥
När vi va hemma igen va så så svettig så jag fortsatte med lite egenträning med hantlarna.

Nu har jag duschat och är rätt trött faktist! Men vilken underbar dag det har varit! ♥

En bild på mej och Jósi och Elin och Glampi från idag:


Fina Fina duktiga Jósi! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0