Vila i frid!

Idag begav jag mej till stallet kl 11 för då va det dags för Kobbi att ÄNTLIGEN få nya skor.
Det är så krångligt att få tag på hovslagare och dessutom någon vettig, men denna killen va trevlig & duktig och Kobbi blev så fin i sina nya dojjs! ;)

Efteråt fick jag rida på Elins ena Islänning som hon har till Salu han är knappt inriden men kan gå och stanna så jag red och Elin gick bedvid och höll honom i ett grimskaft. EN UNDERBAR häst är han! Så liten och nätt och så himla snäll, går efter en som en hund.

När jag körde hem passade jag på att ringa vetrinären i Flyinge för det va dags för Siris vaccination, frågade även om jag kunde ta med katten som jag hittade så dom fick titta på den, och det gick bra!

Jag My Siri & Kisse packade in oss i bilen till vetrinären. Siris vaccination gick bra men hon va lite rädd.
Sen va det kisses tur och där blev det inte lika bra tyvärr, vetrinären sa att den va i mycket dåligt skick hon rådde mej att ta bort den lille. Den va helt blind på ena ögat och andra trodde hon kanske gick och rädda men de va inte säckert. :( Tanken har salgit mej flera gånger när jag suttit och matat den med nappflaskan tänk så förlänger jag bara lidandet på den lilla kissen genom att ge den vätska, så jag är glad att den fick följa med till vetrinären idag och få somna in fint och stilla. Dock är det hemskt men det va det bästa för lilla FINDUS som jag hade tänkt döpa honom till.

VILA I FRID SÖTA LILLA VÄN!
Du kommer alltid ha en plats i mitt hjärta! ♥




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0