Livet på sin spets åter igen och igen..

Idag har jag insett att jag lyckades komma i gapet på en verkligen fruktansvärd männsika.

För att inte såra eller skada någon nämner jag inte vem och var och inte heller vad det handlar om.
Men det är bevisat och kanske va det en riklig händelse för mej JUST NU, för att kunna använda och bepröva en ny inlärd strategi!

Jag lovar detta är verkligen en press och livet står vid sin yttersta spets HEELA tiden vill jag lova!
Det är en mycket svår tid för mej och ibland undrar jag HUR ska jag klara detta?

Inte minst när man stöter på människor som behandlar andra så fruktansvärt illa som jag blivit bemött idag,
men jag är VUXEN jag är STARK och jag VÄGRAR låtas mej nedvärderas på detta sätt.

Det är bara jag som VET allt om mitt liv, ingen annan har rätt att säga åt mej saker som denna människan gjort idag. ALdrig i hela mitt liv har jag hört något så hemskt! 
 Jag är jag och jag är STOLT äver de!
Speciellt idag när jag faktist trots besvikelse och fruktansvärda anklagelser känner att jag hanterade det på ett fint och bra sätt tillbaka!

Bara för andra är dumma (behöver man) SKA man INTE vara dum tillbaka!





Kommentarer
Kikki

man behandlar andra som man vill bli bemött själv!

Bra att du inte var dum tillbaka, Det är du för bra för!

2010-06-24 @ 21:15:18
URL: http://theotilda.blogg.se/
Anonym

Det var bra gjort, bara stå på dej och låt ingen trampa på dig. Mammas ordspråk, såsom man själv vill bli behandlad, behandlar man andra människor. Jag är stolt över att ha dig till dotter. Älskar dig Mam

2010-06-24 @ 21:30:27
Anonym

Kikka & Mamma: Tack för era fina kommentarer! <3 <3

2010-06-24 @ 21:59:43
hanna

Stå på dig Catrin!

Sånna människor kommer tyvärr alltid o finnas!

2010-06-25 @ 07:24:54
URL: http://hcmo.blogg.se/
Catrin

Hanna: Det är sant som du säger, har bara så svårt att förstå de. Men man ska lägga energin på dom man tycker om i stället! :) KRAM på dej!

2010-06-25 @ 09:19:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0