Bio med jobb!

HejHej Bloggen!

Idag har jag jobbar 8-12 sedan hämtade Jenny upp mej på jobb. Vi körde till filmstaden där det skulle hållas ett föredrag om Aktiviteter för äldre som bor på särsklida boende. Många va duktiga men andra va mindre roliga att lyssna på. De va väl första gången för alla där men ska man prata och berätta om något måste man ha lite inlevelse tycker jag! Inte bara står rakt upp och ned och rabbla från ett papper. Njääää......

Mellan klockan 15.00-17.30 var det filmvisning. En italiensk film om en man som tar hand om sin mamma i hemmet dom har väldigt dåligt ställt och inte råd att betala räkningarna.
En dag kommer hyresvärden och frågar om hans mamma också kan få bo där medans han reser iväg genom att mannen som bor i huset slipper betala vissa delar av hyran....
Det blev till slut som ett boende för gamla i hans egen lägenhet och han passade upp alla damer på ett fint sätt.


Filmen va rikigt rolig och kul framför allt att göra nåt sånt kul ibland!
Kommer dock inte ihåg va filmen heter just nu men ska kolla upp de.... Eller Jenny minns du?


När jag kom hem va mäklarna här och kollade på vårt hus ..... !
Nu har Anders gått och lagt sej och själv ligger jag i soffan pigg som en mört för jag redan sovit 3 timar här...
Jaha... jag får väl försöka hitta på nåt annat!
Tur jag e ledig i morgon!

Vi hörs!



Kommentarer
jenny

den hette Augustilunch i Rom... hej hopp

2010-05-18 @ 10:43:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0