Räliga små kryp!

Pratade med mamma nyss på FB.
Hon påminde mej om dom där dumma fästingarna som det väl snart vimlar utav!

Usch jag tycker det är så svårt med fästingmedel, jag tycker inte om att använda Frontline på mina hundar.
Och dom sär halsbanden från apoteket som dom ska ha på sej fick Myran andnöd av så de vill jag inte heller
använda. Sen finns de ju massa annat hittepå... men jag vet i tusan om jag tror att stenar och doser med ljud i och allt va det är gör att fästingarna inte kommer. Tror knappt de!

Vet ni något som funkar????



Kommentarer
Kikki

ja det är en djungel, jag har frontline på katterna, de klarar de utan synliga biverkningar ska påbörjar andra kuren idag. Hundarna använder jag inte gift på dels för att de ligger hos mig om nättera + att frontline försvinner när de badar. I år testar vi en biobricka och peppar peppar ta i trä så funkar det ganska bra änsålänge. theo har haft den 1 månad och jag har bara plockat 1 fästing. tilda har den inte och hon har jag plockat några på.

finns ett pulver att hälla på maten som heter fixodida det funkar mot dålig andedräkt, dålig päls och avstöter fästingar har haft det förra säsongen och det funkade bra, dock så måste de äta maten varje dag!

2010-05-06 @ 08:32:33
URL: http://theotilda.blogg.se/
Jenny

jag använder frontline på Felix faktiskt. o de funkar skit bra.. sånt halsband har Felix oxå haft en gång (dock innan jag tog över hoom) men han fick jätte klåda runt hela halsen. Men frontline e jättebra

2010-05-06 @ 09:22:03
URL: http://liljan81.blogg.se/
Jenny

nopp tyvärr så köpte jag inte honom som valp. Han var 4 år när jag köpte honom.. dvs förra året. Skönt o missa valptiden men jäkligt synd o ha missat 4 år med honom..

2010-05-06 @ 09:25:46
URL: http://liljan81.blogg.se/
Anonym

Grönsåpa ska fungera om man tvättar dom i det varje gång dom badar, fast vet inte hur det är för pälsen

2010-05-06 @ 19:35:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0