Dags att göra fika!

Blev sååå sugen på......

Krabbelurer eller pösplättar smakar allra bäst nygräddade med lättvispad grädde och sylt.





 Antal portioner: 14
Ingredienser 
1 st ägg
3/4 dl socker
3/4 dl mjölk 
2 1/2 dl vetemjöl 
1 tsk bakpulver 
1 tsk vaniljsocker
smör att steka i
socker att vända i

Gör så här
1. Vispa ägg och socker lätt skummigt. Tillsätt mjölken och sedan mjöl och vanilj. Rör om noga tills smeten är helt slät.
2. Värm ett plättjärn och smält smör på medelvärme. Klicka ner smeten och grädda krabbelurerna i omgångar, 3-4 minuter på var sida.
3. Lägg socker på ett fat och vänd krabbelurerna i sockret. Låt dem svalna eller servera dem ljumma med vispad grädde och sylt


ÄT & NJUT! ;)


Kommentarer
Tina

jag äter Diet CLA och BURN X 3. De är för fettförbränning, prestationsförmåga sötsug och antioxidant. jag har testat krom förrut men inte tyckt att det fungerat, nu inbillar jag mig iallafall att dessa fungerar

2011-12-07 @ 15:12:47
Lena

När bjuder du på detta??? KRAMIZAR Lena

2011-12-07 @ 18:32:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0