Kobbi & Gjola ritt!

Igår red jag båda mina hästar min snälla snälla snälla goa syster passade Matilda under tiden.
TUSEN TUSEN TACK min älskade gumma! ♥

Red Kobbi den "vanliga rundan" och direkt jag hoppade upp bestämde jag mej för att få honom att jobba med baken och inte hänga sej i bettet och vara så framtung som han annars alltid är.
Det gick faktist bra men man fick tjata och tjata på honom HELA tiden annars bara släppte han direkt.
Men efteråt va vi nöjda båda två. ÄLSKADE Kobbsen!

Gjola va pigg och fin som vanligt den hästen alltså hon är så underbar att rida så himla lätt och fin och lyssnar så otroligt fint på alla hjälper och SHIT vilken trav jag fick in på henne det va så sjukt.
Fy fassen va snygg hon är min fina tantis! :)
ÄLSKAR henne!

Jag har världens finaste hästar och dom är så totalt olika och det är riktigt roliga att ha två så olika hästar.
Man lär sej så himla mycket själv!
Jag är bara så glad och nöjd med dom två och dessutom har jag världens bästa hästskötare till dom oxå, som är mamma men mest pappa! NI är bäst! ♥


Gjola i sommras på bete


Kobbi sommaren 2010 i Hofterup



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0