Här är vi...

Jo vi lever, har fullt upp bara. Mycket man ska komma in i med rutiner och allt möjligt.
Lilla Matilda mår bra men vi har det lite kämpigt med amningen. Jag har fått sår och har ont när jag ska amma henne men vi kämpar ett tag till jag vill ju att det ska fungera. :(

Jag är väldigt trött och har fruktansvärt ont i mitt vänstra ben, sitter i ljumsken och går ner i hela benet.
Dom drog ju rejält i mina ben vid förlossningen så antagligen har det hänt något då. Får väl ringa till Dr på måndag för det är jobbigt att knappt kunna gå eller sitta.

Ibland kan jag längta tillbaka till lugnet på BB. Det va så skönt där men fick hjälp med allt och behövde bara kalla så kom dom, hade bra koll på en och på lillan. Det enda jag behövde bry mej om var henne. Det enda tråkiga va att Chrille inte va med oss hela tiden men annars hade jag kunnat stanna längre.

Idag har vi varit på Ultraljud där dom kollade hennes njurar som dom såg redan hon låg i min mage att dom va något förstorade. Därför fick vi tre ultraljud under graviditeten. Svaret får vi förhoppningsvis i nästa vecka.
Min lilla älskling tyckte inte alls det va kul, det va jobbigt att se henne bli så ledsen. Usch ja en mesig mamma men det får jag vara! :)

Ja sen hade vi även hembesök från BVC idag. Vi va där i onsdags och vägde henne då hade hon gått upp 75g. men idag hade hon gått ner lite igen. Men det har väl med amningen att göra jag har så ont och fått köpa sånna skydd man sätter på bröstvårtorna när man ammar vilket resulterat i att lillan inte får ordentligt tag.
Men nu skulle jag få lite hjälp av ett nässpray som distriktsköterskan skrivit ut till mej som gör att mjölken rinner till lite bättre.

Ja som ni förstår vi har fullt upp och jag är trött men ändå världens LYCKLIGASTE till världens underbaraste Matilda! ♥



Kommentarer
Kikki

mys mys mys med din lilla bebis :) tiden går alldeles för fort, jag kan redan sakna "bebistiden" fast jag kan ju säga att det blir ju bara roligare för varje dag som går!

Mmm amningen är ett kapitel för sig, kämpa på och slappna av så ska det nog funka, vi hade det tufft i början!

2011-07-22 @ 22:28:12
URL: http://theotilda.blogg.se/
tina

Gud vad jag längtar.......

Hoppas det löser sig med ammningen och benet...Allt blir mycket roligare och mysigare om man inte har ont

2011-07-23 @ 05:54:31
URL: http://tiro.blogg.se/
Jessica Jönsson

Det var verkligen härligt inne på bb, och man hade det riktigt lyxigt. Sen kom man tillbaka i att få göra allt själv igen :) . Nästa barn ska jag stanna där en vecka haha

2011-07-23 @ 15:11:04
URL: http://jessicavarld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0