bebis hjärta

Igår va jag hos BM på vanliga kontrollen. Har jätte ont i nederdelen av magen, känns som jag har håll hela tiden.
BM trodde de va en UVI så fick lämna urinprov så får vi se.

Sen var det dags att lyssna på bebis ♥ , det slog först fint men sedan blev det lite ojämna hjärtslag.
BM trodde inte de skulle vara något allvarligt men ville för säkerhets skull skicka mig till KK på Specialits MVC akut. Riktigt jobbigt att sitta där en hel dag, kom dit vid 10 och körde därifrån 14.30.

Dom mätte hjärtfrekvensen och tittade sedan även med ultraljud så hjärtat fungerade normalt. Allt såg bra ut så dom visste inte vad det kunde vara som gjorde dom oregelbunda hjärtljuden hos BM.
Läkaren sa dock att det kan vara så att dom har lite oregelbunda hjärtljud i denna fasen av graviditeten men skulle det återkomma fler gången fick jag göra en mer avancerad utredning. Men det hoppas jag inte på!

Nästa besök blir i nästan vecka och sen efter den den 28 April då jag ska dricka socker... Hoppas det ska gå bra för just nu är jag ANTI socker så fort jag äter nåt godis mår jag illa.





Kommentarer
tina

Usch va hemskt, tur att allt såg bra ut ändå.

Hemskt va du är på många bm-besök.

Snålar dem med det också här i Gbg?

2011-03-29 @ 14:10:57
URL: http://tiro.blogg.se/
Kikki

Skönt att de kollar upp allt noga!

Glukpsbelastningen var äcklig jag mådde jätte illa av den, trots att jag äter massa socker :(

2011-03-29 @ 15:14:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0