Såhär långt...

Hejsan!

Dålig på att blogga jag vet...
Har blivit så trött nu igen och har svårt att sova ordentligt på nätterna.
Finns liksom ingen bekväm ställning att sova i tycker jag.
Och detta är bara början.......

Jag har fått en tid till BM nästa vecka, skulle igentligen inte varit där försen den 28:e Mars
men BM tyckte de va länge att vänta och det tycker jag med.

Man vill ju veta så allt går bra och sen har jag en del frågor också.
När hon ringde ställde jag en fråga till henne som jag varit lite orolig över,
och det är min vikt.

Än så länge har jag bara gått upp 4 kilo men BM sa att de va fullt tillräkligt såhär långt.
Den känns ju lite med tanke på att jag nu är i vecka 22.
Men det va igen fara så de va tur de!

Det har varit lungt i magen nu i en och en halv vecka jag har inte kännt så mycket sparka och
det gör mej också lite nojig, men i förregår började det kännas rejält igen.
Även fast det känns lite obehagligt när bebis ligger så lång ner i magen och sparkar
så man ibland nästan kissar på sej så är det skönt för man vet att det lilla livet lever.




Jag har blivit helt vilse på dagarna men nån dag nu i veckan va jag med Chrilles syster på
Burlövs Center. Såg en JÄTTE sööt/tuff dress till bebis men jag har fortf lite ångest över att
handla saker, än så länge har jag faktist inte köpt ett endaste dugg.
Men den va så söt så jag funderar på att åka in och köpa den i alla fall...
om jag vågar!!!?


Nu ska jag ringa läkare, försäkringskassan m.m och jag har redan ont i magen inför samtalen.
Får se om jag får några pengar för min sjukskrivning eller ej, sist fick jag det inte
för dom tyckte jag kunde gå och jobba ändå, blir bara så himla ledsen och man känner sej som en
tjuv när man pratar med dom, att man är sjuk för man tycker det är roligt...
Usch va ledsen jag blir men jag måste ta tag i de nu! ;(




Kommentarer
Kikki

Sök havandeskapspenning, det borde du få!

Och titta inte för mycket på vågen var glad att du inte går upp i vikt så länge bebis växer! Mina kg kom i form av vätska de sista veckorna :(

Kram på dig

2011-03-04 @ 15:21:37
tina

Jag har inte heller gått upp mycket. Men det är jag bara glad över. Första kilot kom för typ 2 veckor sen och jag börjar redan få ångest över vikten. Jag tycker du ska gå och köpa den söta dressen. Jag va också nojig över att köpa för tidigt men nu kan jag inte motstå.

2011-03-04 @ 18:16:33
URL: http://tiro.blogg.se/
Catrin

Självklart är jag glad att jag inte gått upp så mycket i vikt det är klart jag inte vill men ville ändå veta att det var normalt det lilla jag gått upp än så länge. Och det va de... :)



Kikki: Jag ska söka havandeskap. Jag vågar inte jobba med det jag gör så långt in i graviditeten.

Så Jag hoppas jag får de beviljat!



2011-03-04 @ 19:50:47
URL: http://cathe.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0