V. 30+6

Idag har jag varit på besök hos BM. Inne i vecka 30+6 nu.
Tiden går... fast väldigt långsamt nu, dom andra 7 månaderna bara for iväg och ska jag vara ärlig så e
det nu för bara några veckor sedan som jag börjar fatta att jag faktist har en bebis i min mage som snar ska komma ut.

Fortfarande har jag inte handlat något och folk frågar och fråga men nä tycker än att det är tidigt.
Dock ska jag Cissi & Petra till Ullared nästa vecka och handla. Men ska jag vara helt ärlig känns det konstigt för mej att handla bebis saker, helst vill jag inte göra det redan men det va ju dels därför vi bokade resan dit.
Jag får ta stöd av min kära syster för det känns för mej lite läskigt faktist!

Ja jag har konstiga ideér och tankar som spökar i min hjärna än...
Vi har varit på Spädbarnsverksamheten i Ystad och det är jag väldigt glad för.
Där träffade vi en kurator och en psykolog och dom kommer hålla kontakten med oss även efter bebisen kommer
vilken känns tryggt, annars vet jag inte hur jag skulle klara allt faktist.


Nä det va besöket hos BM jag skulle skriva om ju,
där såg allt bra ut och snart är jag över 70 kg. VILL IIINTE!
Dom två sista veckorna har jag vuxit som bara den om magen. Och det är jobbigt att röra sig nu.
Bebis låg med huvudet ner och benen upp men hade ännu inte fixerat sig.
Magmåttet va lite över normalkurvan och hjärtljudet va något lägre än vanligt men ändå inom det normala.

Tröttheten har kommit tillbaka som en brev på posten, men jag har inte tagit mina
järntabletter som jag skulle och sen dels hade jag lite lågt blodtryck.
Så nu ska jag käka järntabletter igen och fick även köpa mej ett par sexiga stödstrumpor då det kan hjälpa till att höja trycket lite.

Nåväl det va nog allt från BM och lite till. :)
(Bild kommer om nån timme måste ha Chrille till hjälp att fota magen.)

Hörs igen!




Kommentarer
tina

den där 70kg gränsen tyckte jag också va jobbig.

NU är det väl inte för tidigt att köpa saker. Du måste ju ha något innan bebisen kommer. Och man vet ju aldrig när den tittar ut.

2011-05-12 @ 19:13:36
URL: http://tiro.blogg.se/
Anonym

Handla om du vill låt bli annars. Vi andra kan handla när bebisen tittat ut. Du bestämmer, följ ditt hjärta. Allt kommer gå bra och bebisen blir en liten prinsessa i era liv. Du kommer bli en underbar mamma och Chrille en underbar pappa. Kramis Mammi

2011-05-12 @ 19:28:09
Petra

Vi kommer stötta dig om du behöver hjälp,

annars får du väl stresshandla när bebisen kommer ;).

Eller så vet du att du har många runt om som gärna handlar (speciellt en köpgalen faster hihi)

KRAM

2011-05-12 @ 20:23:52
URL: http://peetera.blogg.se/
Kikki

Vad är det du känner att du inte annars klarar av?

Att skaffa barn är det största man gör men också det mest naturliga, du kommer växa in i rollen! Se på mig, jag rörde inte bebisen för några år sedan ;)



Känner du inte för att handla så låt bli, man klarar sig med det man får i bb-väskan :) Men du bär ju faktiskt på en underbar liten varelse så att shoppa lite vore ju bara skoj! Vi var oxå på ullared i höstas och shoppade massa var då i v.32



kram

2011-05-12 @ 21:59:40
URL: http://theotilda.blogg.se/
tina

det va en lång timme...=)

2011-05-14 @ 20:14:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0