6 månaders kontroll

Om en stund ska vi till BVC för 6 månaders kontrollen. Ev kanske ta spruta med om hon har tid annars ska vi dit och göra det i morgon i stället.
Förutom att dom kommer säga till mig att jag MÅSTE lägga henne mer på magen så har jag några frågor till dom.
Ang magliggandet så hatar verkligen Matilda det, hon skriker så fort jag lägger henne ner så därför sitter hon nästan alltid upp, mycket i gåstolen som hon tycker är jätte kul.

Mina frågor till dr och sköterskan handlar mest om amningen och maten.
Matilda vägrar dricka välling har testat nog alla sorter men hon vill inte ha någon alls, men det handlar heller inte om flaskan för när där är vatten i flaskan dricker hon som bara den.

Sen har hon kommit in i en ful ovana att hon ska ha bröstet 4-5 gånger varje natt. Inte för att hon är hungrig utan bara för att mysa. Hon blir galen om hon inte får det och man försöker ge henne nappen i stället, och på natten när man är trött orkar jag inte ta den dusten med henne så det är lättare att amma henne så somnar hon igen. MEN.... Jag har väl snart inget val utan får ta kampen antar jag. Phuu... Ska dock höra vad dom säger på BVC idag först.

Ja mammas lilla charmtroll hon är underbar och annars går allt finemang hon är så snäll och go.
Pratar massor och älskar att titta på alla djuren och på sin kusin när han leker.

Mamma älskar dej! <3

En liten bild som jag nyss tog på min lilla sessa:



Kommentarer
Christina

Vi har nog två stycken döttrar som är "släkt"... Alice totalvägrar ersättning OCH välling men dricker gärna vatten ur nappflaskan. Hon tar ej heller ingen napp så om natten är det tutt som gäller som tröst då hon oftast somnar om efter att ha "suttat" 1-2 minuter... Jag vet dock att det blir bättre - det har redan blivit bättre! Så håll bara ut så ska du snart se att det vänder och att hon inte behöver tutta lika mycket på natten!

2012-01-11 @ 13:05:47
URL: http://tinalajnen.blogg.se/
Catrin Berg

Allt ordnar sig ska du se, finns ju ingen vuxen som hänger vid tutten hela dagen. Kramen mammi

2012-01-11 @ 18:19:33
URL: http://cathe.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0