Inget besök i saxtorp idag!

I morse när vi vaknade skulle jag bada Matilda, såg då hon hade fullt med utslag på hela kroppen.
Så fick ringa BVC för tid, efter x antal frågor trodde hon det berodde på att hon va torr i huden så jag fick som råd att bara bada henne max 1 gång i veckan och smörja henne med Mini derm 2 gånger om dagen.
Har sedan en tid nästa vecka så ska även läkaren titta på henne då om dom inte har försvunnit.
Så länge hon håller sej pigg och vill äta skulle jag inte vara orolig sa hon men annars fick jag ringa om det blev värre.


Så som sagt idag fick vi stanna hemma i stället. Vi körde till apoteket och fixa salvan och sen gick jag in på Unos kläder och tittade som ligger här i sjöbo. (dom säljer kläder från Vero Moda, Vila och sådanna märken.) Jätte mycket fint men jag höll mej och köpte INGETING. Klapp på huvudet!
Innan vi körde hem körde jag inom affären och köpte lite till maten som jag lagade i kväll.

Kasslerpizza - Rikitgt gott!

Här är receptet för er intresserade:

Pizzakassler

Pizzakassler
Smarrig middag som lagar sig själv i ugnen medan du dukar.

Ingredienser

500 g benfri kassler
1–2 färska lökar
2 1/2 dl Kelda® Pastasås tomat&crème fraiche
2 tsk oregano
2 dl Arla Köket riven ost mager

Gör så här

  • Sätt ugnen på 225°.
  • Skär kasslern i skivor.
  • Lägg dem på ett ugnssäkert fat.
  • Skär löken i tunna skivor och lägg ovanpå kasslern.
  • Ringla över såsen.
  • Strö över oregano och ost.
  • Stek i mitten av ugnen ca 15 min.
  • Servera med kokt färskpotatis.
  • Tips! Variera med rökt skinka eller kalkon.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0