Nytt år!

I fredags va vi = jag Chrille, Matilda, Petra, Magnus, Stefan & Anita på Big Bowl i Malmö och bowlade. Kul, men jag kände mej något utittad av folk som nog undrade hur fan man kunde ta med ett sånt litet barn till ett sådant ställe. Kanske är det konstigt inte vet jag!?!?! Men Matilda hade kul och va väldigt faschinerad av alla färger som var där och hon satt där och lekte och busade med oss alla. Ja jag vet inte hon va med rätt eller fel får väl kvitta, för nu e de gjort!
I baren stod förresten Big Brother Sara, så vi träffade även på en kändis eller såg i alla fall!

Igår va det dags att fira in det nya året och det gjorde vi hemma hos mamma och pappa.
Vi åt till förrät räktoast, till huvudrätt fläskfile med vitlöksmör och persilja till det klyftpotatis och cafe de paris sås och till efterrätt va det något musigt som Cissi hittat receptet på. Ska se om jag hittar det så ni kan få det, men det var glass, grädde, kolasås, marschmallows, vit chokla och björnbär.

Efter maten spelade vi kort och pappa vann varje gång. Sen gick vi ut och smällde raketer eller Chrille och Simon gjorde. Vi andra tittade på. Sen va jag ute hos hästarna också en stund för dom blev lite rädda. När vi kom in igen åt vi chokladfondu med jordgubbar, marschmallows och banan som tillbehör. Sen blev det kortspel igen och pappa vann som vanligt.
Sedan körde Simon, Cissi, Tim & Mumme hem och vi andra gick och lade oss trötta mätta och belåtna efter en jätte mysig/rolig kväll.
TUSEN TACK mamma & pappa för allt!









Kommentarer
Catrin Berg

Du brukar själva säga det och nu påminner jag dig. Gör det som känns rätt för dig och bry dig inte om vad andra tycker. Var väl inget fel med det, lilla Tilda är så social och glad:) tack själva för en underbar kväl. Kramis Mammi

2012-01-01 @ 21:53:57
URL: http://cathe.blogg.se/
Catrin

Sant mamma! :) Du får ändra ditt namn i inlägget sen det va jag som ändrade till mitt innan idag när jag satt vid din dator! :)

2012-01-01 @ 22:15:06
Petra

Där var absolut inget fel med att Matilda var med där! Du behöver verkligen inte tänka på vad de andra tänkte för ni gjorde rätt val och Matilda trivdes ju så oroa dig inte för det :)



Så fin Tildis blev i klänningen (stolt faster):D <3

2012-01-02 @ 01:23:35
URL: http://peetera.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0