Tänker

Idag har jag inte gjort många knop, jag har mest tänkt hit och dit upp och ner men kommer inte fram till något vettigt ändå känns det som. :(

En sak är om mina hästar, och hur jag ska göra med dom.
Jag älskar dom verkligen och stunderna jag hinner rida är underbara men har jag tid och framförallt råd att verkligen hålla två hästar?

Usch jag bara tänker hela tiden men jag vet inte...
Ska jag behålla en eller sälja båda eller ska jag behålla båda och hoppas jag hittar medryttare, men vill jag ha medryttare? Jag har haft Louise och hon har skämt bort mej hon och jag är så lika och rider och handskas med hästarna på samma sätt. Hon har den där fingertoppskänslan som jag vill att man ska ha med mina hästar som inte är lätt att hitta någon annan medryttare som har.

Sen är det inte bara det en ny medryttare ska

-kunna rida minst två dagar i veckan
-Vara nogranna och skötsamma och kunna ta ansvar
-Vara beredda på att träna för tränare
-Vilja lyssna på mej och kunna ta åt sej kritik och positiva saker som jag ger feeback på
-Tycka om mina hästar för dom som dom är
-Höra av sej till mej hur ridningen gått och fråga om man är osäker
-Kunna rida Islandshästar eller i alla fall ha känslan för det
-Inte väga över 65kg

Jag vill samtidigt inte sälja mina hästar för dom betyder så mycket för mej och jag tycker inte om att sälja då jag tyvärr inte litar på folk och att dom kommer får det lika bra där som hos mej.
Jag vet jag låter ego när det gäller mina hästar men dom är VÄLDIGT speciella och betydelsefulla för mej.

Kobbi efter allt vi har gått igenom tillsammans med ridning och sjukdomar. Hemskheter som otroligt underbara stunder! Min älskade kille! ♥

Gjola som jag köpte som grisen i säcken och jag igentligen inte visste något om henne eller hennes bakrund men vissade sej vara en otroligt underbar häst att rida. Jag älskar verkligen att rida den hästen hon är underbar! ♥


Bara det att ibland måste man se sina begränsningar men jag kaaaaan inte........ åhhhh... faaan jag vill bara skrika och gråta nu! :(





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0