Uppdatering av BVC besöket

För er som undrar gick det bra på BVC igår. Allt såg bra ut och lilla Tilda hade vuxit hela 4 cm sedan vi va där sist. Hon va nu 70cm lång och vägde 8,9kg. Stora tösen! ♥
Ja hon känns inte som en liten bebis längre precis hon är en riktigt stor flicka nu ju. :) Mammas fina Tuntis!

Ang vällingen och amningen på natten sa dom såhär:
Vill hon inte dricka välling är det ingen fara, hon får i sej lika bra näring genom gröten hon äter så vill hon inte ha så får det vara. Känns skönt att veta så nu slipper man bråka med det i alla fall.

Om amningen sa hon att under vissa utvecklingsfaser så kan vissa barn behöva mer närhet och mer mat och kanske därför hon e så sugen på nätterna. Det brukade vara ett par veckor i sådanna fall och sen slutar dom oftast igen. Men vi får se vad det kan vara visserligen har hon utvecklat talet enormt med mycket olika ljud som gaga och dada. Sköterskan sa att det va väldigt tidigt. En riktig snackemoster är hon lilla Tilda. :)

Sen fick hon även spruta igår vilket också gick bra hon satt i pappas knä och jag lekte lite med henne medan sköterskan stack henne sa inte ett ljud. Duktiga Tilda!

Japp så såg det ut igår och vi är nöjda och glada för det!

Min underbara dotter jag älskar dej så otroligt mycket, det bästa som har hänt mig! ♥♥♥





Kommentarer
Catrin Berg

Vilken fin bild på er <3. Mina älskade töser Mammi/Mormor <3

2012-01-13 @ 09:00:06
URL: http://cathe.blogg.se/
Emmelie

Kika gärna in hos mig !

2012-01-13 @ 09:34:43
URL: http://emmelieess.blogg.se/
tina

Jag ska nog inte ens försöka ge välling då jag inte.vill att olivia.ska bli beroende och alltid va tvungen att somna med en flaska i munnen. Det är dessutom.inte bra att göra så för tänderna. Jättefin bild på er.!

2012-01-13 @ 12:42:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0