Matat ankor och ridit!

Igår fm kom Petra, Anita och hennes ena dagbarn hit. Vi tog en runda ner till dammen för att mata ankorna! På väg hem stannade vi vid en lekplats och Matilda fick gunga!

Vid 14 tiden mötte jag upp Pernilla nere vid betet och efter tjafs med honom jag hyr platserna av till hästarna hoppade vi upp och gav oss ut på en ridtur i skogen. Gjola va extremt pigg som vanligt men hon lyssnade bra på mig trots allt.

Tjafset med stallägaren handlade om Pernillas och hennes systers ponny som har fått fång och hästen är halt på båda frambenen så vi skulle bara ringa han och säga att vi skulle flytta hästen för hon ca sjuk. 5 min senare stod han på plats och började jaga hästen i hagen och sa att hon inte alls va halt vilket va ett jäkla bullshit. Jag blev förbannad och då började han fråga mig om jag trodde jag va någon vet. Och sånna saker uttalar mig sig inte till mig om utan att få de hett om öronen, så det fick han kan jag lova er. Arg som ett bi!!
Djur ska inte lida eller inte må bra och när jag ser det så kan dom bara hoppa upp och sätta sej på något för jag vill Djurens bästa och då skiter jag fullständigt i ägaren så det e så!

Usch ja!
Vi flyttade hästen hem till pernillas pappas gård (jättefin hästgård avis till max) och nu går den i grushage och får Hö.

Jag känner mig nöjd och glad och är glad att jag kunde hjälpa Pernilla med sin häst! :)

Nu ska jag njuta av en härlig helg med mina älsklingar här hemma djur, "man" och barn! ;)


Och nu hoppas vi att lilla hästen snart ska bli bra!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0