Sikken da! =)

Dagen i ära började med att jag fick en liten sovmorgon FAKTIST behövde inte stiga upp försen 8.30 idag,
och först som oftast var det Stallet och hästen som stod på Schemat.
Jag hade tänkt mig en liten lugn tur i Paddocken eftersom jag & Erica red en ganska lång runda igår....
Men som vanligt blir det aldrig som man tänkt sig. =)
Annika kom till stallet och vi red ut och in på Siporex området i Dalby, Annika hade hittat en ny ridväg där.. med den hade dom stängslat in så vi kom inte ut där vi hade tänkt!
I stället fick vi rida vidare inne på Siporex där dom jobbar, lastbilar, traktorer smala sigar med verkligen stup på ena sidan.... FY FÖR vilken tur att det var dimma annars hade jag dött!
Jag är livrädd för höjder och när man sitter på Kobbi sitter man inte tryggt.. ibland får han för sig att blir rädd för någon sak som ligger på marken och då slänger han sig åt sidan.... OOOOOOO vilken tur han inte gjorde det idag det va fruktansvärda STUP usch usch aldrig mer... ! Men vilken metal träning för lilla Kobbi han va helt slut när vi kom tillbaka! Och han flög inte i luften heller när lastbilarna brumade förbi oss i full fart vilket han annars sannerligen skulle gjort! Så trots allt känndes det underbart när vi va framme på säker mark igen!
Jag och min älskade Kobbi! =)
Du är min ett litet tag till i alla fall!

image236


Klockan 13 idag började jag jobbar så jag hann hem om städade undan diskbänken för här såg hemskt ut!
(Pallar inte städa nu längre, vi flyttar ju ändå snart! )
I alla fall fick försöka hinna mata Myran oxå... hon äter JÄTTE DÅLIGT just nu och har gått ner så mycket i vikt att jag är riktigt orolig för henne. Men när man stoppar in mat i munnen på henne kan hon sitta med det där i 5 minuter och bara stirra mig in i ögonen innan hon sväljer. Det gör mig så frustrerad och förbanad på henne så efter 10 minuter gav jag upp satte ner henne på golvet och va MÅTTLIGT förbanad... VA FAN kan hon inte fatta att hon måste äta för HUNDfan.... jag vet jag låter dum nu men det är skit jobbigt och det spelar INGEN roll hur jag än gör.. Alla råd och tips har jag testat och verkligen inget funkar!! Alla säger att hundar inte svälter sig men JO det gör min hund tro vad ni vill!!!!!!

I alla fall en riktigt lugn dag på jobbet....... riktigt sköönt! =)
När jag kommer hem så ser jag min bil står tvättad på uppfarten och Anders har lagt på sommardäcken!
JIPPIEEE... (Han hade till och med fotografetar den till mig så jag kunde lägga in bilderna på min blogg! SÅÅ gulligt! =) TACK sötnos!)

Sä här är den... min snygga vinterbil... med sommardäck..... =)

image237

I morron ska vi hem till Kikki, Johan Theo, alla katterna och Bobo = Kikkis kanin som Myran tycker så mycket om! =) Massa bus för hundarna i trädgården om det inte regnar vilket jag INTE hoppas på!
Ska bli trevligt! =)

Nu dags för lite Naproxen har SVINIT ont i ryggen som vanligt........

GO NATT!




Kommentarer
Malin

"Min vinterbil".....dom rika dom kan!!!=) hahaha

2008-04-10 @ 22:06:20
URL: http://www.witte.blogg.se
Catrin

LOL det är bara så det är.. vi måste ju ha mycket bilar så vi kan hälsa på er i avgrunden! =)

2008-04-12 @ 10:10:53
URL: http://cathe.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0