Svar till Hanna!

Vad hade du tänkt och göra när du nått din mål vikt ?
Du kan väll inte gå på drinkar hela tiden ?!

Är det inte bättre du ändrar och äter rätt i vanlig kost ?!
/Hanna



Hej Hanna!

Mitt svar blev långt i kommentarsfältet så du får svaret såhär.

Jag vet att många har synpunket ang alla dessa sietdrinkar och visst kan man ha det men är man införstådd varför man gått upp i vikt och VET att man måst ändra sina matvanor (som jag) så tycker jag det är ett TOPPEN alternativ när man ska börja för jag känner att jag kommer mycket lättare igång och skärper mig på detta viset.

Anledningen till min viktuppgång beror på:
Mediciner
Sockerberoende
Graviditet
Självsvält


En dag för mig innan kunde se ut såhär:
Åt frukost när jag vaknade
Åt lunch 5-6 timmar efter frukosten vilket resulterade i att jag aldrig va hungrig på lagad mat på kvällen så då hoppade jag oftast över det.
Blev sedan i stället jätte hungrig sent på kvällen vilket resulterade i godisätande.

Jag åt alltså aldeles för lite under dagen och dessutom fel.
Men eftersom jag vet om det och anledningen till min viktökning började jag med Herbalife.

Nu dricker jag en "drink" på morgonen & en kopp kaffe.
Efter 1,5 timme äter jag en frukt eller bär.
3 timmar efter första drinken på morgonen blir det en "drink" till Lunch & kaffe.
Sen blir det mellan mål ibland knäckebröd ibland frukt ibalnd inget alls utan dricker bara vatten.
På kvällen äter jag kvällsmat som vanligt
Och innan jag går och lägger mig på kvällen dricker jag kaffe och äter knäckebröd, morot eller kex.

Samt att jag försöker dricka minst 2 liter vatten under dagen.

PLUS en annan viktig sak som jag slutat med är att SLUTA ÄTA NÄR JAG ÄR MÄTT!


I och med detta känner jag att min sockerberoende har minskat i och med jag håller en jämn balans i kroppen.

Sen ska jag också säga att detta schemat följde jag exakt det två första veckorna nu kan jag ibland äta vanlig fruckost eller lunch också. Beroende på hur jag känner mej. Men eftersom jag vill se resultat ganska snabbt så försöker jag dricka 2 drinkar under dagen i veckorna och på helgerna "fuskar" jag med lite vanlig fika. ;)


Och en annan viktig sak är ju självklart motionen, och jag försöker vara ute och gå varje dag.


Alla har sina sätt att gå ner i vikt och detta sättet är det bästa för mej.
Jag är ingen som gillar att dra mer på kolhydrater använda lätt- & lightpruduckter i maten.
Jag äter heldre god mat och tänker på fikastunderna under dagen samt godiset på kvällen att sluta med det.

Det är mitt sätt! :)
Hoppas ni tyckte om mitt inlägg och att det kanske kan vara till någon inspiration för er!

KRAM






Kommentarer
hanna

De är ju super att du har hittat ett sätt som passar dig.

Undrade bara varför för jag tycker det är intressant vad mycket kosten betyder !



Plus att alla har ju olika mål i livet, du och jag har ju inte lika kan jag tänka mig !!



Stå på dig och lycka till Catrin (=

2012-06-04 @ 11:38:09
URL: http://hcmo.freshmagazine.se
Lena

Du är så duktig sötnos... Jag tycker inte alls att du behöver gå ner... Så nu är jag den som ska vara svullot... :/ he he he, men jag tycker att du är duktig... Kramizar i massor

2012-06-04 @ 20:54:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0