En händelserik dag!

Dagen började med att jag gick upp klockan 08.00!
Tog hundarna med mig och stack till stallet.. kattungarna hade dött! =( Hade drömt om dom hela natten...



(Igår kväll när jag kom till stallet hade dom nämligen hittat kattmamman med sina ungar i min höbox.. men två hade trillat ner mellan springorna och va jätte illa däran. Försökte gnugga dom och få upp värmen. Men dom oarkde inte ens suga i sej mjölken från mamman så dom klarade sig inte.)


Medans Siri och Sonic hade fullt ös i stallet så mockade jag och fixa till boxarna sen gick vi ut. Annika harvade paddocken och jag och Annika (2) grävde undan allt ogräss.. himla jobb.. men fint blev det allt... Sen va det snabbt iväg först inom Granngården och köpte två söta tomtar en hundsele till Siri och en grimma till Kobbi. Det var utförsäljning så allt det belv 118 kr. Precis lagom! Hem fick badat hundarna och hann precis i tid till jobbet.


Siri och Sonic


Skulle jobba mellan halv fyra och halv nio nu i kväll. Klockan åtta ringde mamma till jobbet och sa att hästarna hade rymt från hagarna. Så jag stack kvart över! Ringde Annika och dom var jätte många som va ute och letade, ringt polisen och allt.. sist dom sågs var vid Björnstorp. Dom hade spungit över väg 11 som går mot Veberöd.. TUR ingen kom till skada. Ja, efter en kvart var dom återfunna igen. Dom hade tydligen träffat på två tjejer som va ute och red så våra tre hästar hade hängt efter dom till deras stall och där hade dom varit sedan klockan fem i eftermiddags.
Ja som det kan gå... vi hade glömt sätta upp stängslet på ett ställe!!

Nu ska jag lägga mig i sängen och SOVA!
I morgon är jag LEDIG!

Natti Natti





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0