Ovisshet, Sjukdomar & en avlivning!

Min Lediga dag började och slutade med tragiska besök hos vetrinären! =(

KOBBI:
Fick tag på en hästvetrinär i morse som skulle komma ut och göra två undersökningar på Kobbi idag vid 11.00 tiden.
(Efter svaret där får jag reda på om det går att göra något eller om han kommer vara sjuk för resten av sitt liv.)
I alla fall ringde vetrinären och sa att hennes optiska "rör" hade gått sönder och hon kunde inte komma idag, Bokade om en ny tid till i morgon klockan 13.00. Då hoppas jag att det har fixat sig och att jag kan få ett svar. Ovissheten är olidlig! =(




DIVA:
13.00 Kom Cissi & Diva hit, vi snackade och Diva tog hand om lilla Zingo, hon älskar kattungar!
13.30 hade vi tid för Diva hos vetrinärerna i Flyinge. Där skulle vi få reda på Divas framtid.....
Eftersom hon fortfarande är mycket sjuk tog dom ett nytt skrapprov på henne där dom inte kunde hitta något.
Togs även ett blodprov för att kunna utesluta andra sjukdomar än Demodexen. Som vi får svar på inom en vecka.
Hon fick en ny medicin som hon ska få varje dag i två veckor. Syns ingen förbättring finns inget mer att göra för henne...... då är det till att ta det stora beslutet för min kära syster! Vi stod och höll om stackars Diva som är jätte rädd för alla inne på vetrinärstationen och tårarna föll! VARFÖR VARFÖR? En sån underbar hund som Diva!
Om två veckor vet vi Divas framtid... ett litet hopp finns fortfarande inom mig men det ser VÄLDIGT SVART ut!
Vertinärerna tror inte alls på någon tror jag.... det verkade inte så! =(



TINDRA:
Klockan 15.45 var vi tillbaka hos vetrinärerna i Flyinge.
Cissi frågade nämligen om en ny tid för en avlivning och eftersom dom hade ett återbud kunde dom samma dag.
Tindra Cissis katt som hon tog hand om för ca. 1 år sedan efter att någon slängt ut henne från sin lägenhet. Hon fick en kull kattungar. Och ett par månader senare började hon kissa inne överallt.
Cissi tog henne till vetrinärer och fick henne steriliserad i hopp om att det skulle bli bra. Det blev bra ett tag och hon fick lov att vara ute men så fort hon kom in kissade hon någon stans.
Så kan man inte ha det så det fanns tyvärr bara en utväg......... *VILA I FRID TINDRA*





ZINGO:
Samtidigt passade jag på att ta med mig Zingo för vaccination. Men eftrsom han är så förkyld ville dom inte vaccinera honom. Gjorde i stället en undersökning på honom där det vissade att han hade en övre luftvägsinfektion. Finns ingen att göra eftersom det är ett virus mer än att vänta ut det och ge honom näsdroppar.
Och ha hoppet uppe om att han kommer bli frisk!





Hemma igen: konstaterar jag att detta varit en ledsam och fruktansvärd dag! Och att jag lyckats få tag i en häst och en katt med samma sjukdom. =(
Jag har inget roligt alls att berätta från idag jag känner mig allmänt nere och dagarna stressar mig pga. all ovisshet runt omkring.

Jag önskar jag hade sluppit vara med om detta, det gör så ont!


Kommentarer
´Kikki

Stackars Diva!Hålla tummen kan man alltid göra!! Och Zingo kommer nog snart bli bra, inget ovanligt bland stallkatter det där! Så håll skenet uppe snart känns allt bättre igen. Flytt i helgen!! Spännande!

2008-04-22 @ 18:35:41
URL: http://www.theo06.blogg.se
Jessica

Amen näääää... Vad är detta :( ... Du ska ju få lov att vara lycklig nu. Du hade äntligen hittat en bra köpare till din häst, ni har ett hus att snart flytta till och du var glad över katten. detta är fan inte rättvist :( ...
Men vad tror dem att felet är på Kobbi?? Och vad händer om han inte blir bättre??

2008-04-22 @ 19:24:05
Jessica

Amen näääää... Vad är detta :( ... Du ska ju få lov att vara lycklig nu. Du hade äntligen hittat en bra köpare till din häst, ni har ett hus att snart flytta till och du var glad över katten. detta är fan inte rättvist :( ...
Men vad tror dem att felet är på Kobbi?? Och vad händer om han inte blir bättre??

2008-04-22 @ 19:24:19
Catrin

Jessica: Nä det känns botten just nu! =( Blir inte Kobbi bra får jag nog avliva honom! =( Eller skänka honom grattis till någon. Men det vill jag inte för då vet jag inte hur han kommer må. Det finns ju folk som pressar hästarna trots skador. Ja vi får se vad som händer i morgon får jag väl reda på lite mer.

2008-04-22 @ 21:00:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0