VILA I FRID ÄLSKADE PEPSI!

Många har undrar vad som hände våran Pepsi!
Jag kunde inte tänka klart igår känndes som en mardrömm trodde inte det va sant, men i morse när jag gick upp så hade jag vaknat till... det finns ingen Pepsi hos oss länge han är död!

2008-08-08 Kl:20.00

Martina & Björn va på besök, jag hade just städat och torkat alla gloven i huset och hade tvärdrag när Björn och Martina kom för att gloven skulle torka fortare.
Pepsi gick ut på framsida av vårat hus och bara 5 meter framför vårat hus ligger en ganska stor väg. Här är 50km/h men alla köra i minst 70 km/h. Av den anledningen har vi alltid släppt ut Pepsi på baksidan mot trädgården.
Igår hade Anders tagit in honom fyran gånger från framsidan men han gick bara tillbaka dit och när jag då öppnade dörren så gick han ut igen efter att ha varit inne i ca 5 minuter och ätit lite mat. Jag skulle ta in honom men han sprang ifrån mig och då tänkte jag... Jaja.. han vill ju vara här så då ska jag väl inte tvinga in honom igen.
Så han var där ute och jag gick in och stängde dörren igen.
Klockan var då ca.19.00

Vi hade precis satt och i soffan gjort marängswich och skurit upp en massa grönsaker och dippa som skulle bli en mysig Fredag kväll. Vi hann starta filmen som Björn hade hyrt och det han gå ca 7 min sen ringde min mobil...
Ett nummer jag inte kände igen.. men svarade...
En man talade i andra änden av luren men väldigt nedstämd röst.

Hej!
Har ni en katt som heter Pepsi, min fösrta tanke va bara NEEEEEEEJ! Jag visste vad som hade hänt...
Mannen sa: Det är så att han ligger här och har blivit påkörd....
Jag viskade till Anders som satt mittemot mig .. pepsi har blivit påkörd!
Jag frågade mannen var han va och han sa ja här efter kyrkan i Hofterup där ligger ett gult hus mittemot...
Jag & Anders rusade ut och på vägen framfrö stod mannen...
Han hade kört på våran älskade Pepsi precis framför vårat hus!
Jag bara skrek Anders gick ut och plockade upp honom.. jag hoppades på att han i alla fall skulle andas men han var helt död. Hans nacke var knäckt och det rann massor med blod ur hans mun och nos...
 
VÅRAN ÄLSKADE PEPSI VAR DÖD!
Bara 2 år gammal !


Vi kommer aldrig få en så underbar katt som du var Peppan lilla!
Något aldeles speciellt!
Du va älskad av många och alla som såg dej beundrade dig.
Jag va så stolt över dej att få vissa upp dej. Och det visste du om!


Pepsi, Peppan, Pepp- kär kisse har många namn!
Om du bara kunde vakna igen komma tillbaka till oss!

Nu är du i stället i himlen med Divas och som tur är har ni träffat varandra inna så ni kommer väl känna igen varandra där hoppas jag!

Vi glömmer dej aldrig någonsin!

Det värsta är att Zingo väntar på dej.... Anders tog tag i Peppan halsband igår kväll, Zingo hörde plingan och hoppade direkt upp på soffans ryggsöd och tittade på altandörren. Han tänkte äntligen kommer han in min storebror men det gjorde han inte. Det va bara hans halsband som plingade.

i morse när jag gick upp för att gå och jobba öppnade jag dörren igen för att släppa ut Siri, då kom han i full fart satte sig vid dörren och trodde Pepsi skulle komma in.

Men det kommer aldrig mer komma någon pepsi hit igen. Nu ligger han i trädgården och sover.
Han finns hos oss i våra hjärtan!

VI ÄLSKAR DEJ PEPPAN!

VILA I FRID









Kommentarer
Anonym

Usch, får rysningar när jag läser inlägget. Så hemskt :(

2008-08-09 @ 14:40:01
malin

Usch det var jobbigt att läsa, tårarna bara rinner. Flera gånger i dag och i går har jag bara stannat upp och börjat gråta, tycker så hemst synd om dig, om Zigge som förlorat sin storebror, om siri och myran som förlorat sin kompis, om Anders som förlorat sin första och förmodligen finast mest speciella katt. Jag saknar honom han var ju bara så fin. R.I.P PEPSI<3

2008-08-09 @ 15:15:01
URL: http://witte.blogg.se/
Jessica

Jag är så ledsen gumman. Tårarna bara rinner av din berättelse hur allt hände.

2008-08-09 @ 16:23:23
URL: http://poison1982.blogg.se/
Kikki

Vi tänker på er allihopa!!

2008-08-09 @ 18:04:45
URL: http://theotilda.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0