En vanlig dag men långfattad! =)

GNÄLL INTE på sommaren som ÄNTLIGEN kommit! Nu ska det ju bli regn till helgen! Känns det bättre??

Bara en liten parantes det där uppe! =)
Idag gick jag upp halv 9, det va 3 veckor sedan sist jag va uppe så tidigt ska jag säga er. Men nu måste man ju börja ställa om sin sov klocka igen för på MÅNDAG är det jobb dags igen. *suck* Jag vill ha mer semster jhuu... Men men det dröjer bara ett år till nästa man får vara glad för det! =)

Anledningen att jag gick upp så tidigt va för att jag skulle hinna till stranden innan vi skulle köra och titta på min blivande snygging (Bilen). Så det han bli lite sol idag med. Va i barsebäck, badade två gånger gick ut på bryggan och doppade mig trots att det va 21 grader i vattnet tog det en stund att komma i.

Två "kärringar" som hade gått i och låg och skvalpade med sina fläskiga bilringar i vattnet snackade skit om mej.
Dom trodde väl inte jag hörde men vinden låg liksom in mot stranden så jag hörde varje ord dom sa. Ganska kul ändå och höra folk snacka.... De dom sa va typ........

"Amen kolla på henne som hon står och velar! Ska hon aldrig doppa sig. Amen herregud va löjligt det är ju bara att gå i. Ååå titta nu gick hon ner ett trappsteg till... AMEN HERREGUD doppa dej nu då! Kolla hon kan inte gå ner sista trappstget för då bottnar hon inte. HAHA! AMEN DOPPA DEJ NU DÅ! "

Jag stod där och skrattade för mig själv och tänkte ska jag dryga ut det lite till så dom blir riktigt irriterade eller ska jag slänga mig i nu och se vad dom då säger. det sistnämda gjorde jag och sen blev dom tysta! I stället började dom snacka om en annan stackars tantilanta som också tyckte det känndes som att trampa ner i en is vak.....

Vilka jäkla kärringar asså! Dom hade verkligen inget annat att prata om med varanndra .
Dock sa jag inget till dom när dom kom insimmandes förbi mig och gick uppför trappan på bryggan igen.
Gav dom bara var ett stort smile och dom log tillbaka.... HAHAHA! Kan man vara mer falsk än så? Sjukt... =)

Efter mitt andra dopp belv det sedan hemfärd, dags att kolla på bilen i Hörby och det va det väl värt. Den är såå snygg och jag längtar tills jag har bilnycklarna i min hand! =)

Hemma igen, kom A pappa på besök vi käkade lunch och satt och snacka en låång stund.

Sedan va det dags för mig att köra till stallet. Hästarna hade varit på rymmen i morse igen... tagit sig ut från hagen för där fanns ingen ström i staketet. Så nu får vi väl se om dom är kvar i morgon. För hon som har hand om stallet är bortrest och jag fattar inte ett dyst av ström och sånt smack! Så det blir spännande!
Blev Mc´donalds på vägen hem va super hungrig hade inte hunnit laga mat idag.

Ja nu sitter man här hemma i ett kokande varmt hus och svettas!
Ska nog gå ut en runda i trädgården och ta lite luft.
MYCKET TEX idag och inte en ända bild! Men nu har ni fått läsa om min trevliga onsdag den 30 Juli. =)

Natti Natt!


Kommentarer
Katja

Så mycket du hann med på en dag :) Kul att bilen var så fin. Klart att det är värt att inte dricka någonting för lillans skull men att umgås en hel kväll/natt med massa fullisar är inte så kul om man är helt nykter själv s. Du får njuta riktigt av helgen nu innan jobbet börjar igen, hoppas att du haft en härlig semester!

2008-07-31 @ 13:19:32
URL: http://lillagrodden.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0