Måndag

Ville bara säga att det är underbart att vara ledig! =) I morgon också sen jobba tre dagar sen ledig helgen igen. =)
Idag har jag redan hunnit hitta på en del. Jenny och Baci kom hit vid 11 tiden sen tog vi en runda i Järavallen. Fint väder idag och det va inte lerigt där heller som tur var!

Efter det körde hon mej hem sen va det att packa in sej i den hemska varma bilen och köra ända till Flyinge och Vaccinera Siri. Jag klara verkligen inte av den bilen längre vilket jäkla vägljud där är, man somnar ju nästan för det är så sövande och slö är den oxå. Aldrig mer en compact. Den va visserligen bra när vi bodde i Sandby för så va det inte så långt till jobbet och ingen motroväg. Men nu är det hemskt! Saknade Anders bil idag, som jag snart kallar för min! hihihi

I alla fall Siri va duktig hos vetrinären förutom at hon morrar på alla som jag MÅSTE få bukt med. Vetrinären gav mig bra tips så jag ska testa det nu och se om hon kanske slutar.
Hon kollade på Siris navelbråk och sa att man absolut inte ska avla på hundar med brok, vilket jag ska säga till uppfödaren i morgon :S Hon lär inte bli glad på mig men jag vill inte förlora min Snisse bara för att hon ska ha valpar! Då fins det bättre hundar att ta valpar på tycker jag! Och vetrinären höll med mig!

Buster fick precis komma ut i sin bur, han blir lika glad varje gång. Så fort man öppnar så tar han ett skutt från famnen rakt in i buren och skuttar runder där och är bara så glad! :) Söte buster!

Nu måste jag faktist ta och städa bilen för den är extremt skitig invändigt, också ett minus att inte ha kombi när man har hundar för det blir sååå smutsigt överallt! Oj va jag gnäller på min lilla bil idag känner jag..  :) Får väl gå ut och klappa om den lite nu i stället!

I morgon ska Jag & min syster till Ängelholm och titta på valparna. Cissis valpis ska nog heta Kia, tyckte de va ett gulligt namn. Hon har bra fantasi, likaså när hon va liten och döpte en kossa till "lillesura"! HAHAHA! Att man bara kan hitta på ett så konstigt namn! =)

Hej svejs så länge!


USCH kom precis på att jag måste betala räkningarna idag.. FY FARAO va dyrt det blev denna månaden försäkringen på alla djuren kom samtidigt! .. =(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0