Hund i skogen!

Idag har jag varit på Komvux igen. Om två veckor ska vi ha prov på allt vi "lärt" oss. Jag kommer ALDRIG klara av dej! :(
Snälla Jenny va här och släpte ut My & Siri eftersom dagen blev så lång för dom annars.
Dock hade Siri vägrat att kissa, vet inte vad det är med henne hon har blivit så tramsig när det gäller att gå ut.
Man måste gå med henne ut annars blir hon rädd och springer in igen.

I alla fall på min rast idag körde jag till en djuraffär i Lund och tittade på lite koppel och matskål till den nya vovven.
Hittade en massa fint men jag vet ju inte nån storlek på henne än så jag får vänta med att shoppa! :)

När jag hade slutat körde jag till Kobbi och red lite i paddocken. Myran & Siri satt och väntade i bilen.
När jag va klar hos Kobbi tog jag en promenad med My & Siri i skogen.
Vi mötte en kille med en vit Amstaff, när vi gick där. Han hade hunden lös och jag tordde han hade kopplat den när vi gick förbi honom. Men tydligen lyckades han inte med det för hunden va helt uppjagad för den hade fått syn på My & Siri.
Vi vände om och gick in på en annan liten stig då jag i ögonvrån såg huden komma i full fart mot oss!
Min första tanke va... FAAAAN!! JAG MÅSTE BÄRA UPP MY & SIRII FAMNEN.... men i samma sekund kom jag på vad Cesar Milan alltid säger... att man ALDRIG ska bära upp hunden i famnen!
Man ska ställa sig framför sin egen hund och gå emot den som kommer springade...

SÅ, jag handlade rätt och amstaffen stannade för ett ögonblick. Sedan sprang den runt mig och försökte få tag på My & Siri. Amstaffen va dock snäll men HUR SKA MAN VETA DET????
Jag ville ändå inte att den skulle träffa mina hundar!
Efter ett tag kommer killen lunkande mot oss som ägde hunden och började prata Engelska med mig!

Han fattade ine vad MITT problem vad och att jag skulle stå stilla och sluta sparka mot hans hund!!!

JÄVLA IDIOT! Träffar jag han där ute en annan gång när jag rider ska jag galoppera över honom i full fart!!!!!!
Den hunden vill jag inte träffa fler gånger....hans husse har ingen kontroll på den alls och det kan bli riktigt farligt med en sån hund som kräver en väldigt bestämd uppfostran!

USCH va rädd jag blev!

Vissa borde inte få ha djur!



Ikväll ska jag titta på TV4+ klockan 20.00 är det Cesar Milan
& klockan 21.00 börjar ett nytt programm som heter Hundcoachen!




Kommentarer
Kikki

Jäkla skitprogram!! Väldigt få saker som cesar milan säger som jag tycker är bra......

Men han har iallfall rätt i att man inte ska lyfta om sin hund om det kommer någon emot en :)

Tur det gick väl, har aldrig stött på dem har dock träffat en tjej för några månader sedan med en amerikansk bulldogvalp, då var det "väl" ok att den sprang från matte emot oss men inte om några månader!!!Lust att hänga med till storegård onsdag el. fredag?

2009-03-16 @ 21:05:25
URL: http://theotilda.blogg.se/
Catrin

Jo jag gillar Cesar han är riktigt duktig med hundar. Jag har använt många tips från honom. Dom har ofta fungerat bra tycker jag.

Men Men alla har olika teorier så är det ju!

Det viktigaste är att vara bestämd och vissa vem som bestämmer vilket inte alltid är såå lätt.... Här bestämmer en viss MYRA!!! HAHAHA!!!

2009-03-16 @ 21:49:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0