Negativt inlägg....

Jag är trött, småirriterad och almänt helt slut i kropp och huvud efter dagens bravader!

Började med att jag gick upp klockan 7 i morse för att åka på utställning i Hässleholm, kom dit allt va frid och fröjd till jag insåg hur JÄVLA långt tid allting tog där. Klockan hann blev 15.30 tills det va våran tur i ringen. SUCK

Vi gick in men Siri va helt utmattad av värmen och jag likaså, och lika irriterad därför att jag hade åkt dit så satans tidigt för att stå där och glo på alla andra vilket inte intresserar mig ett dugg.

Jaja... 15.30 som sagt vi gick in stälde upp gick några varv fick rött band in igen och blev till sist placerade som
4:e bästa tik. Allt gick på ungeför en kvart sen va vi klara och redo att köra hem utan ett CERT idag igen.
Nu e jag utråkad på utställningar och dessutom efter att ha ställt henne i 3 år och att allt ska ta sån TID!
Visst jag kanske överdriver och är känslig men det är inte kul om man ha en hund att ställa för man kommer liksom inte vidare känns de som.

Så idag sa jag till min uppfödare jag stället för sista gången i Hässleholm i morgon sen är det slut för min del, vill hon sen gå med Siri för hon göra det själv för jag har tappat intresset helt!
(Delvis nog också därför att agility är 20.000 gånger roligare! Det tycker Siri med!)

Fick även en kommenatr av en annan uppfödare där att vi inte kan förvänta oss att vinna när vi bara ställer lite då och då för då är det ingen dommare som känner igen en, långsint som jag är satt jag och grubblade på det i bilen hem och retade mig på att jag inte svarade henne med något i stil med:

Det är väl hundarna dom ska dömma inte folket som går i ringer dessutom hur LÄTT är det att vara mycket på utställningar och kunna vissa upp sej när man har EN hund som jag till skillnad från alla uppfödare som har typ 5 hundar hemma som dom stället ut och visar upp, då går man ju dessutom in i ringen flera gånger på en dag!

Nä jag kanske ska kolla upp vem dommaren är till nsäat gång och bjuda han/hon på fika innan så kanske man får ett Cert! Nä, nu va jag dum... men skämt och sidor!

Trött på de är jag och Siri likaså så nu är det slut för MIN del och siri har i alla fall 1 år kvar i ringen till hon sedan är min och då är det BARA agility som gäller! JIPPIEEE


Jag uppdaterar med bilder i morgon NU SKA JAG SOOOOVA!




Tränar på att stå fint hemma!


Tråkigt, varmt och trött.....


Lite möda för ett tappert jobb i värmen tyckte matte och
köpte denna bädden till mej! På Sidan hänger min rosett jag vann igår!


Ännu en bild på rosetten!


Vann även två små tennisbollar som kissarna fick och ett tuggben till mej själv!



Kommentarer
Anonym

Synd att väntan är så lång. Men då har du provat på detta också, en erfarenhet rikare i livet. Utställningar var inget för dej, fast det viiste du ju inte innan. Gör det ni tycker är kul, livet är för kort för att ha tråkigt. Kram Mam

2010-05-22 @ 22:38:19
Catrin

Till mamma: Så sant kära mamma! Man lever ett aldeles för kort liv för att ha tråkigt! Tack för uppmuntran! KRAM!

2010-05-23 @ 15:42:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0