Negerbollar

                            http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7094790.ab

SJ sålde "negerbollar"

Chokladboll.
Chokladboll.
Foto: Scanpix



Tågvärdens glada stämma ropade ut menyn i X2000:s bistro.

”...och så har vi negerbollar också”, blev slutklämmen.

Händelsen inträffade på ett X 2000-tåg mellan Göteborg och Stockholm på torsdagen, skriver Dagens Nyheter.

Det var när tågvärden skulle locka resenär till Bistrovagnen som incidenten inträffade.

Efter att ha ropat ut restaurangvagnens meny i högtalarna på tåget avslutades utropet med slutklämmen ”...och så har vi negerbollar också”.

”En rätt ung person”

Många resenärer reagerade och SJ beklagar nu ordvalet.

– Det var en rätt ung person och jag tror det var ett rent misstag, säger biträdande presschef Ulf Wallin till Resumé.

Inga konsekvenser

Det blir inga konsekvenser för den anställde och händelsen har inte tagits upp i ett samtal med personen.

– Det har vi faktiskt inte gjort. Jag tror personen har insett vad den gjort eftersom det blivit så mycket uppmärksamhet i medierna, säger Ulf Wallin till Resumé.

Carina Bergfeldt





Min egen kommentar till detta är....

JA vad ska man säga??
Vågar knappt skriva någonting för då kallas man ju rasist...



men SUCK..... vart tog Sverige vägen vart tog friheten vägen??

VEM ÄR VI I DETTA AVLÅNGA LAND??





Kommentarer
tina

varför lägga ner så mycket tid och utrymme till en sån liten skitsak. det vore ju bättre om tidningarna skrev om lite viktigare saker. det sista jag är, är rasist, men jag har vuxit upp med "negerbollar" och anser inte att det har någonting alls med rasism och göra. negerboll, chockladboll, africaboll, cocosboll. skit samma vad det heter, det smakar lika gott ändå. :)

2010-05-08 @ 22:12:30
URL: http://tiro.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0