Undersökning på BB

Osså va det bara 3 ... dagar kvar!

Idag när jag vaknade kändes det så konstigt i min mage.
Känndes liksom helt mjuk precis som där inte va någonting inne.
Plus att även igår va det väldigt lugnt där inne hela dagen.
Usch fick lite panik och nästan tårar i ögonen, tänkte ska jag ringa BB dom kanske tycker jag är jobbig.
Men till slut tog jag mod till mej och ringde dit. dom sa att jag absolut skulle komma in om jag kände mej så orolig. Skönt! För man har ju hört skräckexempel där dom bara blir trötta och irriterade när man hör av sej.

I alla fall kom dit blev uppkoplad till CTG apparaten som mäter av hjärtljuden och fosterrörelserna.
Låg med den i ca 30 min sen kom BM och hon såg lite osäker ut så hon ville vissa den för Dr.

Tog en stund innan Dr kom då hon hade JÄTTE MYCKET att göra.
När hon väl kom va hon väldigt trevlig och trots att hon hade så mycket så va hon väldigt närvarande.
Inte många som klarar av det ska jag säga men hon gjorde och va väldigt duktig.

Nåväl, hon gjorde en ultraljudsundersökning där hon tittade och lillan rörde på sej.
Hon mätte även blodflödet i navelsträngen vilken också va fint.
Innan jag gick hem ville hon för säkerhets skull göra ett CTG till.
Så fick ligga i 30 minuter till och då hade hon börjat röra sej lite mer.
Skulle åka in igen om jag inte tycklte det blev bättre, men det hoppas jag på.

Nu e jag hemma igen och har sammandragningar, nu får vi hoppas på det bästa.
Men nu ska jag äta chips och vila och titta på Tv.


Till sist måste jag tillägga här att jag chattat med min UNDERBARA ÄLSKADE MAMMA på FB.
Hon betyder otroligt mycket för mej och jag blev så rörd av många av hennes fina ord om mej.
JAG ÄLSKAR DEJ!
Du och Pappa är dom bästa man kan ha!
♥♥♥



Kommentarer
Anonym

Tack min älskade tös. Älskar dig så mycket att det finns inga ord eller måttband som räcker till. Bamsekram Mammi

2011-07-11 @ 21:41:32
Kikki

Minns att det var väldigt lugnt i min mage 21,22 dec sen var det full rulle innan det satte igång :) hoppas lillan snart tittar ut! Även om det lite tillhör att gå över så hoppas jag att ni snart får mysa med henne! Lycka till!!!

2011-07-11 @ 22:57:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0