Sista ultraljudet m.m

Hej Hopp!

Idag sov jag till 12.30 och det va skönt efter gårdagens hittepå. :)
Började dagen med att fika hos mamma med Cissi & Tim.
Dom hade varit och köpt massa fina kläder till Lillan på Nova på fm.
TUSEN TACK! <3





Kl. 13 var det dags för förhoppningsvis sista besöket hos BM innan hon tittar ut.
Allt såg bra ut och hon ligger fint fixerat så vi bara väntar på att hon känner sej redo att komma ut.

Kl. 15 Var det dags för ultraljud på KK.
Pga. att bebis ena njurbäcken varit lite förstorat under hela min graviditet så fick vi ett tredje ultraljud.
Det har inte varit något alvarligt men dom ville ändå ha kontroll på det vilket känns bra.
Att ultraljudet blev så sent va för att dom hade glömt att kalla mig vilket skulle vara gjort för 4 veckor sedan igentligen, men jag brydde mig inte så mycket att ringa och kolla upp det då jag inte varit orolig över det så det bara slog på någon mm. men så ringde dom i förregår och frågade om jag kunde igår och då kunde jag ju lika gärna gå. Alltid kul att se ju, trots att nu e hon så stor så man såg inte mycket av henne där inne.
Bm mätte lite för att uppskatta hennes vikt, då hon sa till mej ja hon e nog lite tjock om magen den lilla jag får hennes vikt till 3700g!

Då fick jag lite smått panik och bara ropa rakt ut i luften.. VAAAAAAAAA????
Haha, hon blev nog lite rädd själv så hon sa oj jag får nog mäta om igen. :)
Andra gången fick hon det då till 3500g men sen sa hon att den metoden är inte så säker så det kan slå på
10% mer eller mindre. Kanske för att lugna mej mest. HIHIHI
Haha ja jag hoppas mindre för jag fattar inte hur en liten på nästan 4 kg får plats i min lilla mage, men det är kanske därför hon trängs så där inne så jag har blåmärken över hela magen.
För fy faaan rent ut sagt va ont det gjorde när dom körde med den grejen över magen på ultraljudet,
ett tag tänkte jag nu svimmar jag eller kräks rakt ut i luften.
Dock såg BM det, - oj va du e blek hur mår du?
Fick dricka lite vatten sen gick det en stund till.


Efter ultraljudet körde jag hem till Cissi & Tim igen som va hos mamma.
Passade pajasen Tim en stund medans Cissi körde och hämtade Simon.
Han e så go!

Sen blev det Hörby marknad på kvällen med mamma, pappa, Cissi, Simon, Tim, Chrille, Petra och Chrilles mamma!

Phu det va en pers mot slutet då hade jag så ooont i fötterna.
men jag fick köpt mina 10 par strumpor och lite godis.


Hem och sov i några timmar sedan körde jag och hämtade Chrilles kusin på natten som hade varit på tjejkväll.
Sen hem och sov igen och vaknade kl 12.30 pigg och glad som aldrig förr trots mycket värkar i natt och ont i benen, men det e bara bra för då kommer hon kanske snart! ;)

Oj det blev ett långt inlägg, undrar om ni orkar läsa?
Själv hatar jag att läsa långa blogginlägg själv.
men jag pallade inte dela upp det i många små idag!

Tjingeling!

Vi hörs!



Kommentarer
Petra

Vilka fina kläder de hade hittat till er :)

Hon kommer bli så fin er lilla prinsessa :D

2011-07-08 @ 10:09:46
URL: http://peetera.blogg.se/
Kikki

Ju större bebis destu lättare säger dem ju :) då bebis kan hjälpa till mer! fast 3700 är ju inte så stort!

Hoppas du slipper gå över tiden eller iallfall inte så länge, jag gick 8 dagar, drygt!

2011-07-09 @ 14:11:06
Jessica Jönsson

Jag gillar långa inlägg jag. Den där mätningen om vikt stämmer dåligt. Isak beräknades väga 3600 gram vid födsel. Nu var han förvisso 15 dagar tidig men vägde ändå bara 3060 gram. Så du ska nog inte vara så rädd för det. Syrran klara av att föda en som vägde 5050 gram ;) .

2011-07-11 @ 12:38:41
URL: http://jessicavarld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0