Sammandragningar..

... har det varit gott om idag!

Kobbi blev halt i Söndags och tyvärr har jag inte kunnat åka ut till honom, har haft så ONT i mina ben nu flera dagar och det har varit ONT. Sov första gången i natt gott utan alvedon.
Så idag passade jag på att åka ut till min fina kille och han är rejält svullen på båda bakbenen, dock har jag tur som har världens snällaste hyresvärd och världens snällaste medryttare som tagit hand och pysslat om lilla Kobbi. Hoppas nu bara han kan bli bra så det inte är något brutet eller annat jobbigt men hans ben. Får väl avvakta några dagar till innan man tillkallar veterinären (IGEN). Herregud vilken otur jag haft med mina hästar denna sommaren. Så typiskt när man själv är halvt handikappad och inte kan göra något heller.

I alla fall hade jag sammandragningar under hela tiden i stallet gick ändå ut en pytte runda med Kobbi sen fick han gå ner i hagen men då fick Ullis ta över och gå ner med honom för lillan i magen va PIGG.

Efter stallbesöket körde jag hem till mamma en runda och pratade med henne. ♥ Sen kom Cissi & Tim också.
Jag skulle tvätta bilen och det tog sin lilla tid men jag gjorde de trots sammandragningar då också.
Efter tvätten satt jag och Tim och blåste såpbubblor vilket både han och Myran tyckte va såå kul.
Tim blåste bubblorna och Myran jagade dom och smällde dom i luften. :)


Körde hem en stund sen kom chrille och vi körde hem till hans farmor och farfar, jag har hjälpt dom med att rensa öronen på deras kisse, den hade fullt med skabb. Dock ser det bättre ut nu! Skönt!

Nu sitter jag i soffan och magen drar ihopa sej och slappnar av gång på gång på gång...
så har det varit nu hela dagen! Hoppas nu hon vill komma ut snart för nu är det okej! :)


Vill ha dej här NUUU!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0