Bebisdag!

Igår va en heldag i bebistecken!

KL.
10.30 va vi på kommhuset i Sjöbo och skrev på faderskapsbevis.
 
13.30 Hade vi tid hos BM där vi gick igenom vanliga rutinerna, prat känn och kläm.. :)
Bebisen hade fixerat sej nu och alla tester såg bra ut. Chrille fick höra hjärljudet för första gången.

15.30 Var det dags för andra ultraljudet. Vi fick reda på att det var en liten flicka som bor i magen och denna gången är det helt 100. Tur det för jag köpte bara rosa kläder i Ullared. ;)
Det mesta såg bra ut på ultraljudet men precis som förra gången var den ena njuren lite förstorad. Måttet låg dock precis på gränsen men för säkerhetsskull blev det ett ultraljud till om 3 veckor. Men det är bara bra, känns bättre så än att något skall missas.
Lilltösen vägde nu 2051g och hon är VILD i magen kan jag säga... jag har ont överallt som ett stort blåmärke över hela magen. Det börjar bli riktigt jobbigt nu, men som tur är har vi bara 7 veckor kvar till beräknad födsel.


Igår passade jag även på att ringa och fråga hur det gått med vår vagn, dom sa nämligen att dom hade den röda på lager och det skulle ta tre veckor för babyland att få den till sej, och sen kunde vi hämta den när vi ville.
Vi beställde den i påsk och har fortf inte hört något så igår ringde jag och frågade hur det gick.

JO då kommer den inte komma förrsen i slutet på JUNI ... två veckor innan lillan ska komma ut. HIMLA TUR vi bestämde oss för att beställa den när vi va där i påsk trots att vi igentligen tyckte de va lite tidigt då eftersom den skulle komma inom 3 veckor. Lite irriterad är jag allt!

Jaja nu e det som det är och hoppas det blir bra till slut ändå, nu ska vi köpa en spjälsäng också bara.

Mycket saker man behöver fast jag haft det tur som ärvt nästan allt efter lilla Timpa!








Kommentarer
tina

Redan skrivit på faderskapsbevis. Trodde man gjorse det först när bebis är född. Jag ska också till ullared och shoppa nästa helg.

2011-05-24 @ 17:41:52
URL: http://tiro.blogg.se/
Catrin

Ja vi fick göra det nu eftersom Chrille har jätte svårt att ta ledigt från jobbet och han hade ledigt igår i och med vi va på UL så passade vi på att ta allt då.

2011-05-24 @ 17:44:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0