Lund eller Ystad!?!?

Har haft lite beslutångest om vart vi ska åka när det är dags för bebis att komma ut.
Lund eller Ystad?

Men nu har vi bestämt oss för att det blir på Ystad lasarett, anledningen till detta är
för när vi pratade med kuratorn så sa hon att risken finns att det är väldigt trångt i Lund på KK och ibland väldigt stressigt. Det känner jag inte riktigt att jag orkar med.
Juli brukar också vara den månad då flest barn födds så därför blir det Ystad.

Hoppas på att Chrille kan sluta i tid idag så vi kunde åkt dit och tittat för dom tar emot besök på Onsdagar klockan 19 men bara denna månaden ut vilket innebär idag och en onsdag till.

Har sett att många skriver om föräldrarkurser vi har inte gått någon eftersom Chrille jobbar som han gör och inte kan komma ifrån så lätt, men vi ska gå två kvällstider, förläsningar i stället dock ligger dom bara någon vecka innan det är beräknat och som jag känner det nu kommer bebis att komma ut tidigare än väntat.
Så vi får väl se om vi hinner gå eller ej!



Kommentarer
Anonym

Ni kommer att bli bra föräldrar utan kurs:) Mammi

2011-05-18 @ 20:02:43
Kikki

När vi var på förlossningen i Lund på julafton var det bara vi och ett par till ganska lugnt ;)

Men deras bb avdelning är väldigt omodern och gammal!

2011-05-18 @ 23:48:50
tina

jag står också och väljer mellan två. östra eller mölndal. men eftersom jag hört bäst om mölndal lutar det åt det. ni kommer klara er lika bra utan föräldrarutbildning. vi går ju på det men hittills har jag inte direkt lärt mig något jag inte visste eller som inte är en självklarhet. Jag tycker många säger det att dem tror att den tittar ut tidigare, men sen slutar det ändå med att man går över. Jag har beställt vår 2 dagar tidigare, men är mer inställd på 2 veckor senare.

2011-05-19 @ 08:17:34
URL: http://tiro.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0