Tack!

Va roligt att så många gav mej råd i förra inlägget, snälla ni är!

Jag tänkte dock uppdatera lite hur det gått. Igår testade jag med flaskan igen fast denna gången hade jag pumpat ut bröstmjölk för det har hon druckit ur flaskan vid enstaka gånger innan då mamma passat henne. Dock va det nog någon månad sedan sist.

I alla fall satte mej i soffan gav henne flaskan men ikke hon skulle ta den. Lena va här hemma så efter en stund lämnade jag över henne till Lena tänkte om det skulle funka. Men nä det gjorde det inte hon vägrade och låg och tittade bort på mig hela tiden.

Eftersom jag hade pumpat ut från båda brösten va där ingen mjölk kvar så jag kunde ju inte amma henne heller.

Jag la henne på sin filt i soffan och efter några minuter blev hon gnällig igen och då gav jag henne flaskan ingen, efter en liten stund tog hon den och drack upp allt.

Jag trodde det berodde på att om jag hade henne i famnen försökte hon ändå leta upp bröstet. Perfekt tänkte jag nu är det löst..... MEN

Nu i eftermiddag testade jag igen att ha henne liggandes på soffan fast gav henne ersättningen i stället men det gick absolut inte, och efter att jag själv smakat på den förstår jag henne för det va något av det äckligaste jag smakat på! Så tillbaka på ruta ett med bröstet igen, jag kunde inte bara tvinga henne att dricka den vedervärdiga ersättningen. Så det blir till att pumelipumpa igen!!



Kommentarer
Annika Berg

Prova lite teskedvis då och då, så hon vänjer sig vid smaken. Hon kommer vägra mat i början också, handlar om att vänja sig vid nya smaker. Bröstmjölk är dessutom söt i smaken och det gillar hon säkert. Ersättningen är inte så söt. Mammi

2011-11-11 @ 18:11:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0