Veckorna går så fort!

Herregud jag är mammaledig men aldrig har jag haft så fullt upp som jag har nu i veckorna! Sanslöst! Dags att börja tagga ner tror jag!

Än så länge har min vecka sett ut såhär:

Måndag: Hade tid 9.30 för hovis skulle komma ut och sko hästarna. Vaknade alldeles för sent som vanligt, stressad till max satte jag mig i bilen 9.15 i tron om att jo jag hinner nog i tid från Sjöbo till Lund på 15 min. (Ja jag vet mitt andranamn borde vara tidsoptimisten.)

Nåväl satt i bilen vred om nyckeln och så startar den inte, suck testade några gånger men ikke. Så fick ringa hovis och säga att jag tyvärr inte kunde komma.

Men eftersom jag hade en tid till BVC kl 10.10 som jag inte hade hunnit avboka tänkte jag då hinner jag ju dit! Så jag ringde min kära syster som fick stressa till Sjöbo för min skull och köra mej och Matilda in till BVC. (förlåt och tack älskade systern min!)
Vi hann i tid och va där 10.09 satt i väntrummet och klockan gick. Tim hade kul med alla leksakerna där i alla fall.

Men klockan blev 10.20 då gick jag och frågade varför där inte kom någon och då visar det sig att jag tagit fel på tid och dag! SUCK!!!!!

Jaha vi körde till Nova där jag hade bestämt träff med Jenny. Vi fikade och handlade lite, Cissi körde iväg en stund och Jenny hjälpte mig att köra Matilda och jag tog Tim för han stannade med oss. När Cissi kom tillbaka hämtade hon oss och körde mej och Matilda hem till Sjöbo igen.

Vilken dag och HUR klarar sej folk utan körkort och bil? Jag blev ju helt tokig!

Tack ännu en gång syster!

Tisdag:
Skulle vi gått på babycafet men Matilda var jätte förkyld och ville inte dra dit henne där. Så vi stannade hemma och jag passade på att städa som en galning medans hon sov.
Petra kom och hjälpte mig senare att möblera om lite. Ville ju ha fint när mäklaren skulle komma hit och värdera huset. :)

Chrille va och hjälpte några kompisar så Petra va hos mig hela kvällen och vi åt tillsammans. Tack för en mysig dag med dej gumman! (Som alltid.)

Onsdag:
Fick tiden till hovis då i stället klockan 9.30. Hade ställt klockan men stängt av den så det va en HIMLA TUR min älskade mammis har koll på mej och ringde och väckte mig. Tack mamma! Älskar dej! Du är den bästa som finns!

Hann hem till hovis och Matilda sov i bilen under tiden. När det va klart gick vi in till pappa och fikade. Han va hemma för han hade ramlat på natten och slagit upp ögonbrynet. Stackars pappa!

Efter vi fikat körde jag och Matilda in till jobbet. Skulle skriva på lite papper ang föräldraledigheten.

Sen körde vi hem till pappa igen och han passade Matilda under tiden jag mockade hagen! Tack morfar säger Tilda!

Torsdag (idag): är vi krassliga och vi ska njuuuuuuuuta av lugnet...


Så hejdå!



Kommentarer
Annika Berg

Vi älskar dig också:) Mammi och Pappa. Bra att du ska lugna ner dig och tänka på dig och Matilda. Samt Chrille förstås:)

2011-11-24 @ 18:11:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0